یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

دولت به متضران صندوق پالایش یکم سهام جدید هدیه می دهد

24 خرداد 1401
دولت به متضران صندوق پالایش یکم سهام جدید هدیه می دهد

به گزارش بانک اول محمد علی دهقان دهنوی در برنامه تیتر امشب از آخرین تحولات بازار سرمایه سخن گفت.

وی افزود: مواردی از بسته پیشنهادی بورس که نیاز به وضع قانون ندارد، اجرایی می شود؛ ولی بخش دیگر باید به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارجاع داده شود.

 

واریز ٢٠٠ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه

دهقان دهنوی افزود: تخصیص منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در دست اجرا است و ٢٠٠ میلیون دلار معادل ۵ هزار میلیارد تومان به بازار تزریق می شود.

وی تصریح کرد: رییس کل بانک مرکزی قول مساعد برای اختصاص ریال این منابع ارزی از صندوق توسعه ملی داده اند؛ ضمن اینکه ممکن است این عملیات چند روز طول بکشد.

دهقان دهنوی ادامه داد: هر یک از بندهای بسته ده گانه منابع مالی را با بازار تزریق خواهد کرد؛ ضمن اینکه هدف سیاستگذار تقویت طرف تقاضا در یک جریان مستمر و پایدار است.

 

٣۶٠٠ سهامدار خارجی در بورس تهران سهام دارند

وی با بیان اینکه ٣۶٠٠ فرد حقیقی و حقوقی خارجی در بازار سرمایه حضور دارند، افزود: به افرادی که ٢۵٠ هزار دلار در ایران سرمایه گذاری کنند، اقامت می گیرند؛ این در حالی است که تاکنون اجازه سرمایه گذاری در بورس برای آنها دیده شده است.

دهقان دهنوی ادامه داد: اگر فرد سهام هم بخرد، با درخواست اقامت او در ایران موافقت خواهد شد.

وی در خصوص ضرر سهامداران از عرضه دارایکم و پالایش یکم گفت: سهامداران پالایش یکم ضرر کردند به خصوص اینکه مردم انتظار ندارند از خرید از دولت ضرر کنند؛ ضمن اینکه بورس از همه ناشران عرصه اولیه انتظار داریم اجازه ندهند تا یکسال قیمت سهام آن از نرخ اولیه کمتر شود؛ این در حالی است که به میزان ضرری که کرده اند از سهام پالایش یکم یا سایر صندوق ها به آنها سهام داده شود. 

دهقان دهنوی در خصوص جلسه امروز مجلس در حوزه بورس گفت: سازمان بورس در این جلسه ابعاد بسته حمایتی دولت از بورس را تشریح کرد که تا ٨٠ درصد با دیدگاههای مجلس تطابق داشت./مهر

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها