ﺳﻪشنبه, 25 اردیبهشت 1403 2024,May

خطر مرگبار مصرف کلسیم با ویتامین D

24 خرداد 1401
 خطر مرگبار مصرف کلسیم با ویتامین D

به گزارش بانک اول، این روز‌ها مصرف مکمل‌ها برای بیشتر افراد به یک عادت تبدیل شده است. در حالیکه یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه جان هاپکینز نشان داد که مصرف بیش از حد ویتامین‌ها باعث افزایش امید به زندگی نمی‌شود.

همچنین مصرف این مکمل‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا سکته را کاهش نمی‌دهد؛ حتی، ترکیب دو مکمل محبوب می‌تواند نتیجه کاملاً معکوس داشته باشد. به طور خاص، مصرف کلسیم با ویتامین D خطر سکته مغزی را ۱۷ درصد افزایش می‌دهد.

دانشمندان بیست مطالعه را برای ارزیابی ترکیب کلسیم و ویتامین D تجزیه و تحلیل کردند. بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در این تحقیق شرکت کردند. از این تعداد، ۳۷۰۰ نفر دچار سکته شدند. در مطالعه‌ای مشابه که سال ۲۰۱۶ در مجله "Osteoporosis International" منتشر شد نیز نتایجی مشابه بدست آمد.

اخبار مرتبط
ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری برای سلامت سیستم ایمنی است. ویتامین B-۱۲ به حفظ سیستم عصبی و تشکیل گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف همزمان این دو مکمل ممکن است میزان ویتامین B-۱۲ دریافتی را در بدن کاهش دهد
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها