دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / نظر قطعی درباره بازار اشتباه است

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / نظر قطعی درباره بازار اشتباه است

به گزارش بانک اول در جریان معاملات هفته گذشته بازار سرمایه، شاخص در روزهای پایانی با روندی صعودی و مثبت به پایان رسید و در آخرین روز در محدوده یک میلیون و ۱۸۳ هرار واحد قرار گرفت.

روزبه شریعتی، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار در هفته آینده و اولین روز معاملاتی شرایط بهتری را خواهد داشت و به نظر می‌رسد شاخص کل شرایط متعادل و مثبتی را داشته باشد.

شریعتی در پاسخ به این سوال که چه گروه‌هایی می‌توانند در هفته گذشته پیش‎‌رو باشند گفت: پیش‎‌بینی می‌کنم نمادهای گروه‎‌های پالایشی و پتروشیمی از وضعیت خوبی برخوردار باشند اما باید توجه کرد که در شرایط فعلی بازار هیچ نظر قطعی درباره روند و گروه‌‌های پیش‌رو نمی‌توان داد زیرا بازار با پارامترهای عدم قطعیت همراه است و شک و شبهه‌های زیادی در بازار وجود دارد.

اخبار مرتبط
با توجه به اظهارات معاون رئیس جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از واردآمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها