ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

بانک جی‌پی مورگان: سرمایه گذاران نهادی بیت کوین را به نفع طلا ترک خواهند کرد

24 خرداد 1401
 بانک جی‌پی مورگان: سرمایه گذاران نهادی بیت کوین را به نفع طلا ترک خواهند کرد

به گزارش بانک اول این بانک روز سه شنبه در یادداشتی به مشتریان خود پیشنهاد داد که سرمایه گذاران نهادی به طلا بازمی گردند، این سرمایه گذاران حالا روند صعودی رشد بیت کوین را در چند ماه اخیر را معکوس کردند. روندی که قیمت بیت کوین را به 64,000 دلار رساند.

بیت کوین

این بانک بزرگ آمریکایی با استناد به داده های سود باز در قراردادهای آتی بیت کوین در بورس شیکاگو ، گفت که معاملات آتی بیت کوین اکنون شاهد اولین ریزش خود از زمان شروع روند گاوی درسال 2020 است.

با وجود اشاره به آخرین روند معکوس طلا نسبت به بیت کوین ، بانک جی پی مورگان همچنان پیش بینی قبلی خود را در مورد رسیدن بیت کوین به 140،000 دلار در بلند مدت حفظ کرده است.

این بانک در مورد پیش بینی خود می گوید : "قیمت 140 هزار دلار باید به عنوان یک هدف تئوریک بلند مدت تصور شود که تصور میشود همگرایی نوسانات بیت کوین به طلا و یکسان سازی تخصیص های بیت کوین با طلا در اوراق بهادار سرمایه گذاران باشد."

بانک

طبق گفته بانک جی پی مورگان، ارزش منصفانه فعلی بیت کوین بر اساس نسبت نوسانات بیت کوین به طلا یک چهارم 140،000 دلار یا 35000 دلار خواهد بود.

در ماه ژانویه ، تحلیلگران جی پی مورگان پیش بینی کردند که بیت کوین می تواند به طور بالقوه به جایگزینی جذاب برای طلا تبدیل شود و در بلند مدت به 146000 دلار برسد. جی پی مورگان خاطرنشان کرد که : "بعید است همگرایی نوسانات بین بیت کوین و طلا به سرعت اتفاق بیفتد و در ذهن ما یک روند چند ساله است."

اظهارات جی پی مورگان در حالی است که بیت کوین یکی از سنگین ترین شکست های تاریخی خود را طی یک روز تجربه می کند و از بالاترین قیمت روزانه بالاتر از 43،000 دلار به قیمت 32،000 دلار رسیده است.

در زمان نوشتن این خبر بیت کوین با قیمت 39,372 دلار در حال خرید و فروش میباشد. همچنین در 24 ساعت گذشته حدود 0.68٪ رشد داشته است.

اخبار مرتبط
در این مناظره افراد سرشناسی نظیر آنتونی اسکاراموچی از شرکت اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، پیتر شیف از منتقدان بیت کوین، اریک وورهیس مدیرعامل شیپ‌شیفت (ShapeShift) و نوریل روبینی استاد اقتصاد دانشگاه نیویورک به تبادل نظر پرداختند. موضوع اصلی بحث این بود که آیا بیت کوین می‌تواند با طلا به عنوان اصلی‌ترین ابزار ذخیره ارزش در دوره‌های تورم بالا رقابت کند یا خیر؟
بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.
این دارایی‌های دیجیتال بامزه، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند؛ بااین‌حال نوسانات قیمت آن‌ها در کنار ماهیتی میم‌محور همچنان موردبحث و مناقشه میان این افراد است. با همه این تفاسیر، جهش‌های قیمت این میم کوین‌ های انفجاری و جوامع پرجنب‌و‌جوش و دوآتیشه آن‌ها چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها