دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

حمایت قاطعانه ایلان ماسک از ارزهای دیجیتال

24 خرداد 1401
 حمایت قاطعانه ایلان ماسک از ارزهای دیجیتال

به گزارش بانک اول ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرد: «جنگ واقعی بین پول بی‌پشتوانه و ارز مجازی است که من طرف ارز دیجیتال را می‌گیرم». او در توییت خود سیگنالی مثبت به بیت کوین مخابره کرد و قیمت بیت کوین صعودی شد.

ایلان ماسک در پاسخ به سوالی که از او پرسیده شده بود نظرش راجع به مردمی که از او به خاطر ارز‌های مجازی عصبانی هستند چیست گفت: «جنگ واقعی بین پول بی‌پشتوانه و ارز مجازی است که من طرف ارز دیجیتال را می‌گیرم».

ارزش بیت کوین بعد از این اظهارات ماسک افزایش یافت و در ساعت ۹:۳۲ به وقت نیویورک، حدود ۳۸۷۰۰ دلار معامله شد.

ماسک قبلاً هم اظهارات مشابهی داشته مثلاً در دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد: «بیت کوین تقریباً همانند پول بی‌پشتوانه است» و در فوریه ۲۰۲۱ با اطمینان گفت: «وقتی پول بی‌پشتوانه بهره واقعی منفی دارد، تنها یک احمق به دنبال گزینه دیگری نخواهد رفت».

لارنس سامرز، وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا اخیراً ارز مجازی را با طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن مقایسه کرده است، ولی اظهار داشته که انتظار ندارد مصرف‌کنندگان برای بیشتر پرداخت‌های خود به بیت کوین روی آورند حتی اگر این ارز دیجیتال به بخش مهمی از تجارت الکترونیک تبدیل شود.

ماسک هفته گذشته اعلام کرده بود سرمایه‌های دوج کوین خود را نمی‌فروشد و همچنین یک عکس مجازی از یک اسکناس دلار را منتشر کرد که طرح یک سگ شیبا اینو در آن جایگزین عکس رئیس جمهور سابق آمریکا شده بود.

بیت کوین به دنبال هشدار مقامات چین مبنی بر محدود کردن ارز‌های دیجیتال یک هفته بی‌ثبات را پشت سر گذاشت.

اخبار مرتبط
تتر ارز دیجیتالی است که پشتوانۀ آن دلار آمریکا می‌باشد یا به اصطلاح به دلار آمریکا پگ (Peg) شده است. گرچه تتر ممکن است استیبل کوین مطمئن و قابل‌اتکایی در معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به‌نظر برسد، اما دلایلی مانند موارد زیر وجود دارند که به ما گوش‌زد می‌کنند که چرا تتر نخریم و در مورد استفاده از آن محتاط باشیم:
علی‌رغم اصلاح ۲۸.۴۵ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت GME طی هفت روز گذشته ۱۰۳۵.۶۳ درصد رشد کرده و در حال حاضر به ۰.۰۰۵۳۱۹ دلار رسیده است. به نوشته رمزارز، این توکن با ارزش بازار ۳۵.۵۳۰ میلیون دلاری در رتبه ۷۰۵ برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.
تتر (Tether)، شرکت ناشر بزرگ‌ترین استیبل کوین دلاری جهان یعنی USDT، در راستای تقویت پایبندی به قوانین و مقابله با نگرانی‌های فزاینده نظارتی، همکاری خود را با شرکت تحلیل بلاکچین چینالیسیس (Chainalysis) آغاز کرده است. تتر با توسعه این همکاری جدید سیستم نظارتی تازه‌ای برای مقابله با اعمال تبهکارانه از طریق این استیبل کوین و دور زدن تحریم‌ها ایجاد می‌کند.
اکثر مردم به دنبال فرصت‌هایی برای سودآوری بالا هستند، اما باید بدانید که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ارزان قرار نیست یک‌شبه شما را پولدار کند و نیز باید ریسک‌های این نوع سرمایه‌گذاری را هم در نظر بگیرید. انتخاب بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری، به زمان و شرایط بازار بستگی دارد و امکان دارد هر ماه این فرصت‌ها عوض شوند. در این مقاله، چند ارز دیجیتال ارزان را نام برده و دلایل و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در چنین ارزهایی را بررسی می‌کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها