شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه‌ ای که تا هفته دیگر واریز می‌ شود

24 خرداد 1401
یارانه‌ ای که تا هفته دیگر واریز می‌ شود

به گزارش بانک اول اردیبهشت امسال سه یارانه به حساب مشمولان واریز شد و حالا در خرداد ماه تعداد این یارانه‌ها به دو یارانه رسیده است؛ چراکه دیگر یارانه رمضان واریز نخواهد شد و خانوارها فقط همان یارانه معیشتی و یارانه نقدی 45هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

یارانه معیشتی بنزین

اولین یارانه‌ای که در خرداد ماه امسال واریز می‌شود، یارانه معیشتی بنزین است که حدود 19 ماه از اولین پرداخت آن می‌گذرد و هفته دوم خرداد ماه مرحله نوزدهم آن واریز خواهد شد. این یارانه در پی افزایش قیمت بنزین، به حساب مشمولان واریز شد و مبلغ آن نیز برای هر خانواده بر حسب تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

برای مثال خانوارهای یک نفره 55هزار تومان، خانواده‌های دو نفره 103هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، 138هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، 172هزار تومان و خانواده‌های 5نفره و بیشتر، 205هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد؛ مبلغ این یارانه در این 19ماه هیچ تغییری نداشته و همه افراد از ابتدا مبالغ یادشده را دریافت کرده‌اند.

 

یارانه نقدی؛ دومین و آخرین یارانه خرداد

یارانه نقدی 121ماه پیش برای بار نخست پرداخت شد و پس از آن بدون وقفه هر ماهه به حساب خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ صد و بیست و یکمین مرحله از یارانه‌‎های نقدی در هفته سوم خرداد ماه سال جاری به حساب مشمولان واریز می‌شود. مبلغ این یارانه مانند ماه‌های گذشته همان 45هزار و 500تومان است؛ موضوعی که اعتراضات بسیاری را از سوی افراد به دنبال داشته است.

این اعتراضات به این دلیل است که مبلغ یارانه در این سال‌ها هیچ تغییری نداشته و این در حالی است که قیمت همه چیز در این سال‌ها به چند برابر رسیده است و دیگر کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها