ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه های نقدی خردادماه ۱۴۰۰ کاهش یافت

24 خرداد 1401
یارانه های نقدی خردادماه ۱۴۰۰ کاهش یافت

به گزارش بانک اول، یارانه‌های نقدی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شامل سه یارانه بود که عبارت بود از یارانه‌معیشتی بنزین، یارانه ۵۱ هزار تومانی و  ۳۸ هزار تومانی رمضان(برای خانوارهای ۴ نفره عادی ۱۵۳ هزار تومان و برای خانوارهای ۴ نفره تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ۲۰۴ هزار تومان واریز می شد) و یارانه‌نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰تومانی .

اردیبهشت ماه سال جاری با پرداخت این سه یارانه به حساب مشمولان به پایان رسید و حالا در خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد این یارانه‌ها به دو یارانه کاهش یافته است. چراکه دیگر یارانه‌نقدی ویژه رمضان به پایان راه رسیده و واریز نخواهد شد و خانوارها فقط همان یارانه‌‌نقدی معیشتی و یارانه نقدی ۴۵هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

 

هفته آینده اولین یارانه‌نقدی خرداد ۱۴۰۰ واریز می شود

اقتصاد آنلاین نوشته است که نخستین یارانه‌‎نقدی که در خرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، یارانه‌معیشتی بنزین است .این یارانه، هفته دوم خرداد ماه – هفته آینده – واریز خواهد شد و مبلغ آن بر اساس تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

بر اساس روال قبل این کمک نقدی دولت به خانوارهای یک نفره ۵۵هزار تومان، خانواده‌ دو نفره ۱۰۳هزار تومان، خانوار سه نفره، ۱۳۸هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، ۱۷۲هزار تومان و خانوارهای ۵نفره و یا بالاتر، ۲۰۵هزار تومان خواهد بود.

 

احتمال تغییر نظام یارانه‌ای کشور و مبلغ‌یارانه در ماه های آتی

انتظار می رود صد و بیست و یکمین نوبت یارانه‌‌نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز که فراگیرترین یارانه‌نقدی ایران به شمار می رود در هفته سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

شایان ذکر است نمایندگان مجلس و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از طرح های مختلف برای اصلاح یارانه های نقدی سخن گفته اند و احتمال تغییر در نظام یارانه‌ای کشور و مبلغ یارانه‌نقدی در ماه های آینده وجود دارد.

اخبار مرتبط
مشاور امور رفاهی خاطرنشان کرد،‌ دولت تا کنون در قالب اجرای سه ماه طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۲۸ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده و آورده خود مردم نیز ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۲ میلیون بسته غذایی بر سر سفره مردم قرار گرفته و شرایط ایجاد امنیت غذایی در ۷ دهک پائین درآمدی جامعه را فراهم کرده است.
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Mey@sam Yosefy
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ایشالا به امید ایزد منان ک بریزن اخه دیگه حال ام داره از این بی پولی بهم میخوره بخدا باور کنید ما الان فقط بخواطر یارانه میایم اینجا والا ک من یا کسای دیگه مریض نیستیم ک یا خوب بگین کی میدین ماهم امید وار شیم دست شما مرسی 🙂

سید مرتضی دیلمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نزدیک انتخابات بجای رسیدگی بیشتر مردم که قطعا در شرکت در انتخابات موثر است یارانه ها را کمتر میکنید!! بنظر میرسد مدیریت یکسان ومتمرکزی وجود ندارد،قطعا بدانید دریافتن مردم آنهم دراین شرایط ضرر ندارد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها