پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / بازار تا پایان هفته متعادل خواهد بود

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / بازار تا پایان هفته متعادل خواهد بود

به گزارش بانک اول در جریان معاملات امروز بازار سرمایه عمده نمادهای شاخص‌ساز معاملات روان و متعادلی را داشتند و در نهایت شاخص کل در کانال یک میلیون و   ۱۴۵ هزار واحد بسته شد و ارزش معاملات هم به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

مهدی ساسانی، کارشناس بازار سرمایه درباره تحلیل بازار گفت: بازار در هفته جاری با توجه به افت‌هایی که در هفته‌های گذشته داشت، روند بهتری را داشته و یکی از دلایلی هم که ارزش معاملات و روند صعودی را داشته خروج ۷۵۰ میلیارد از صندوق‌های با درآمد ثابت و  احتمال ورود آن به بازار سرمایه بوده است.

این کارشناس بازار در خصوص شرایط ماندگاری تعادل در بازار گفت: اگر در روزهای پیش رو نمادها در کف‌های قیمتی که الان دارند ثابت شوند، بازار در هفته آینده متعادل‌تر شده و روند صعودی آن تثبیت می‌شود. وی افزود: برای هفته جاری پیش‌بینی می‌کنم با توجه به عرضه‌های بالا در بازار روند متعادل باشد اما صعود قاطعی نداریم و البته به دلیل سیگنال‌های مثبت ریزش شدیدی را هم نخواهیم داشت.

ساسانی همچنین درباره گروه‌هایی که در بازار می‌توانند روند صعودی داشته باشند گفت: گروه‌هایی که شاخص کل با آنها افت کرد در حال حاضر می‌توانند در روند صعودی بازار و رشد دوباره شاخص کل کمک کنند مثل گروه بانکی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها که با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و سیگنال‌های مثبت روند قابل قبولی را طی کنند.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها