ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

با خواندن این مطلب کبد چرب خود را به سرعت درمان کنید

24 خرداد 1401
  با خواندن این مطلب کبد چرب خود را به سرعت درمان کنید

 

به گزارش بانک اول در واقع کبد شما مانند یک تصفیه خانه بزرگ برای بدن شما است که تمام مواد مضری که به بدن وارد می شود را تصفیه می کند تا آسیبی به سلامتی شما وارد نشود.

عوامل زیادی می تواند باعث شود که شما کبد چرب داشته باشید. رعایت و پرهیز از برخی از این عوامل نه تنها در روند بهبود بلکه در پیشگیری از ابتلا به کبد چرب نیز به شما می کند.

 

اضافه وزن

کبد چرب دارای دو نوع است: کبد چرب الکی که به دلیل مصرف زیاد و بی رویه الکل به وجود می آید و کبد چرب غیر الکی که به دلیل تغذیه نامناسب ایجاد می شود.

داشتن اضافه وزن، سوء تغذیه، فشار خون بالا، مصرف الکل، بی تحرکی و مصرف غذاهای چرب از جمله عواملی هستند که منجر به ابتلا به کبد چرب می شوند.

 

علائم شایع مبتلایان به کبد چرب شامل زردی چشم، ضعف عمومی، عدم تمرکز، احساس خستگی و بی حالی، ادرار تیره و ورم پاهامی شود.

شما می توانید برای درمان و کنترل کبد چرب از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

 

1. ️داشتن رژیم غذایی مناسب به خصوص رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزیجات و غذاهای کم چرب.

کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه

قطع مصرف خودسرانه دارو در زمان هر نوع بیماری

 

️مصرف ویتامین E

خودداری از مصرف مواد غذایی فریز شده ، زود پز شده، ترشیجات، رب، سس ها، نمک زیاد، چای پر رنگ، فست فودها، آب همراه غذا، دوغ همراه غذا، تنقلات شور، روغن های سرخ کردنی و لبنیات پر چرب

مصرف ️انواع کلم، چغندر، رزماری، آووکادو، سیب سبز،گریپ فروت و دارابی، پاپایا، کنگرفرنگی، موز، گردو، بادام زمینی، بادام تلخ، عناب، خربزه و طالبی

عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند

ویتامینخودداری از مصرف مواد غذایی فریز شده ، زود پز شده، ترشیجات، رب، سس ها، نمک زیاد، چای پر رنگ، فست فودها، آب همراه غذا، دوغ همراه غذا، تنقلات شور، روغن های سرخ کردنی و لبنیات پر چربمصرف ️انواع کلم، چغندر، رزماری، آووکادو، سیب سبز،گریپ فروت و دارابی، پاپایا، کنگرفرنگی، موز، گردو، بادام زمینی، بادام تلخ، عناب، خربزه و طالبیعرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از جمله داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند
اخبار مرتبط
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها