یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه های که هروز چند برابر می شوند!

24 خرداد 1401
یارانه های که هروز چند برابر می شوند!

به گزارش بانک اول نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یارانه پنج دهک پایین جامعه پنج برابر می‌کنم، گفت: امکان عملیاتی کردن طرح افزایش یارانه‌ها از ماه سوم فعالیت دولت جدید امکان‌پذیر است.

 محسن مهرعلیزاده روز سه شنبه در گفت‌وگویی درباره اولویت‌هایش درصورت پیروزی در انتخابات گفت: دو اقدام در دستور کار روزهای اول ریاست جمهوری من قرار داد و در روز اول چند فرمان صادر خواهم کرد که بررسی حداکثر ۲ ماهه درباره چگونگی عملیاتی کردن افزایش پنج برابری یارانه‌های نقدی برای پنج دهک پایین جامعه، یکی از آنهاست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از بررسی آمار و ارقام چگونگی عملیاتی کردن طرح افزایش یارانه‌ها خبر داد و افزود: اینکه عرض می‌کنم بررسی، به این دلیل است که عدد و رقم‌ها را دیده‌ام و می‌دانم چقدر افزایش یارانه‌ها به بودجه فشار خواهد آورد. به نظر من حتی قبل از تصویب در مجلس، از ساختار بودجه هم فعلی می‌توان این کار را کرد و راهش را هم پیدا کرده ام و احتمالا از ماه سوم شروع به فعالیت دولت جدید می‌تواند عملیاتی شود.

مهرعلیزاده، صدور یک بخشنامه مختصر به جای هزاران بخشنامه قبلی در خصوص تولید، صادرات و موارد مشابه را دیگر دستور کار روز اول ریاست جمهوری خود عنوان کرد و گفت: هدف این بخشنامه بسیار مختصر این است که موانع تولید را در سیستم بوروکراسی کشور از بین ببرد و فکر می‌کنم اثراتش در تسهیل امور اقتصادی کشور، ۲ ماه بعد از صدور ظاهر شود.

اخبار مرتبط
بر اساس تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ «سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آنها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند».
​برای استعلام دهک بندی یارانه معیشتی با کد ملی، باید سرپرست خانوار کد ملی اعلامی را به سایت سامانه حمایت ارسال و استعلام آن را دریافت نماید.
محسن مولوی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسئله تفکیک یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر موضوع تفکیک یارانه در خصوص قیومیت، حضانت و کفالت باشد، متقاضیان باید از طریق فرمانداری به دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی مراجعه کنند. مولوی بیان کرد: افراد مجرد اگر به صورت مستقل زندگی می‌کنند، باید با داشتن مدارک به فرمانداری و دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی برای جداسازی یارانه خود اقدام کنند.
دقایقی قبل یارانه مرحله ۱۵۹ معیشتی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خانوارهای دهک های اول تا سوم به حساب سرپرستان واریز شد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها