شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

بیت کوین به سمت دومین سقوط بزرگ قیمت خود حرکت می‌کند

24 خرداد 1401
بیت کوین به سمت دومین سقوط بزرگ قیمت خود حرکت می‌کند

به گزارش بانک اول به نقل از راشاتودی، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان یعنی بیت کوین می تواند دومین سقوط ماهانه خود را ثبت کند چرا که رکود دارایی های دیجیتال در ماه مه از 37 درصد گزارش شده در نوامبر 2018 فراتر رفته است.

با توجه به داده های Bitstamp، هر بیت کوین روز دوشنبه تا ساعت 14:28 به وقت گرینویچ نزدیک به 36426 دلار معامله شد و در ماه مه کاهش قیمت تقریباً 37.5 درصدی را ثبت کرد. این سقوط قیمت نسبت به رکورد 40 درصدی در سپتامبر 2011 فقط اندکی فاصله دارد.

در طول فروش گسترده بیت کوین، این ارز دیجیتال در تاریخ 24 مه حدود 31227 دلار را ثبت کرد که کاهش بیش از 50 درصدی نسبت به اوج خود در ماه آوریل نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، ترس از سرکوب ارزهای رمزپایه چین، همراه با مقررات پیش رو در ایالات متحده و اظهارات جنجالی ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، همگی دلیلی برای افزایش فشار بر بازار این ارز رمزنگاری شده هستند.

اعلام غیرمنتظره ماسک طی ماه گذشته میلادی مبنی بر تعلیق خرید وسایل نقلیه تسلا با استفاده از بیت کوین، به دلیل نگرانی های زیست محیطی، امیدها را برای پذیرش گسترده بیت کوین از سوی دیگر شرکت ها، از بین برد. بیت کوین یک سیستم غیرمتمرکز ارز رمزنگاری شده مبتنی بر فناوری بلاکچین است. این رمزارز توسط هر کاربر عضو این سیستم قابل صدور است.

مفهوم این سیستم در نوامبر 2008 اعلام شد اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

این در حالی است که کارشناسان رمز ارزها اخیراً تاکید کرده بودند که سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و برخی ارزهای دیجیتال اشتباه است چرا که به احتمال زیاد به زودی قیمت ها نزولی خواهند شد.

اخبار مرتبط
این دارایی‌های دیجیتال بامزه، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند؛ بااین‌حال نوسانات قیمت آن‌ها در کنار ماهیتی میم‌محور همچنان موردبحث و مناقشه میان این افراد است. با همه این تفاسیر، جهش‌های قیمت این میم کوین‌ های انفجاری و جوامع پرجنب‌و‌جوش و دوآتیشه آن‌ها چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت.
جبی مشهدی با توصیه به علاقه‌مندان این کسب‌وکار برای دریافت مجوزهای لازم ادامه داد: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح بدون محدودیت به استخراج اقدام کنند.
گزارش فوربس این ارزها را با اصطلاح بلاک‌چین‌های زامبی توصیف می‌کند که شبیه به مردگان متحرک، صرفا وجود دارند و نشانه‌ای از حیات واقعی از نظر کاربرد یا پایگاه کاربری قابل توجه ندارند. برای مثال، ریپل که در ابتدا رقیبی جدی برای شبکه بانکی سوئیفت (SWIFT) تصور می‌شد، همچنان به عنوان یکی از ارزشمندترین ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها