جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

ماجرای بروز خاصیت آهنربایی بعد از تزریق واکسن/ نگرانی از پیک پنج با کرونای هندی

24 خرداد 1401
ماجرای بروز خاصیت آهنربایی بعد از تزریق واکسن/ نگرانی از پیک پنج با کرونای هندی

به گزارش بانک اول عاطفه عابدینی در نشست خبری ویدیو کنفرانسی، درباره پیش‌بینی‌ها از زمان پیک پنجم کرونا در کشور با توجه به برخی نگرانی‌ها از سویه‌های هندی و آفریقای جنوبی در برخی مناطق جنوبی کشور، گفت: امیدواریم که پیک پنجم اتفاق نیفتد و واقعا از همه مردم می‌خواهیم که در مواقعی که لازم به خروج از منزل نیست، در خانه بمانیم و مسافرت نرویم؛ این موضوع خیلی کمک‌کننده است تا زمانیکه واکسیناسیون مان به حد نصاب علمی برسد.

 

وی گفت: متاسفانه در برخی استان‌های جنوبی کشور می‌بینیم که افراد مراجعه سرپایی و بستری زیاد شده‌اند. برای همین موضوع هفته آینده باید به یک استانی سفر کنیم زیرا بیماران این استان زیاد شدند. امیدواریم پیک پنجم اتفاق نیفتد، اما اگر مراقب نباشیم، در اواخر خرداد ماه پیک پنجم را خواهیم داشت.

پیک پنجم در صورت وقوع، با کرونای هندی خواهد بود

عابدینی گفت: پیش‌بینی ما این است که در صورت وقوع پیک پنجم کرونا این پیک با نوع هندی خواهد بود. اینکه بگوییم چون واکسن زدم پس ماسک را کنار بگذارم امکان‌پذیز نیست؛ چون هم ایمنی‌زایی جمعی با واکسن به درصد مورد نظر نرسیده است و هم از تاثیر واکسن در برابر ویروس‌های جهش‌یافته اطلاع دقیق نداریم. توصیه فعلی ما همچنان استفاده از ماسک است.

 

ماجرای خاصیت آهنربایی در ناحیه تزریق واکسن کرونا

عابدینی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیلیپ‌هایی در فضای مجازی که نشان می‌دهد در محل تزریق واکسن خاصیت آهنربایی ایجاد شده است نیز گفت: این شایعه در فضای مجازی رویت می‌شود و توضیخات و توجیهات غیر علمی هم شنیده می‌شود. واقعیت این است خود ما هم در حال کار بر این موضوع هستیم. این عارضه فقط در ایران رخ نداده است، این قضیه در هر برندی می‌توانست رخ دهد؛ حتی گروهی گذاشتیم بر این موضوع کار کنند و توجیه علمی داشته باشیم. فرضیه ما این است که هیدروکسید آلومینیوم یا جیوه در این واکسن شاید توجیه این موضوع باشد. برخی هم گفتند اصلا شاید این موضوع ربطی به واکسن نداشته باشد. این موضوع خطرناک نیست و موقت خواهد بود و مرگ و میر به دنبال نداشته است. تئوری‌هایی داریم اما باید صبر کنیم بررسی کامل شود. اگر بدانیم بروز خاصیت ذکر شده به خطر واکسن است شاید لازم باشد تعدیلاتی در ساختار واکسن رخ دهد اما این احتیاج به تحقیق و مستندات دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره واکسیناسیون زنان باردار گفت: درباره تزریق واکسن‌های موجود به زنان باردار فعلا توصیه‌ای نداریم اما باید تحقیقات کامل شود ولی در برخی کشورها که زنان باردار واکسینه شدند به نظر می‌رسد خطری به وجود نیامده البته به انتشار دستورالعمل جداگانه نیاز است.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها