یکشنبه, 8 مهر 1403 2024,September

این افراد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکنند

24 خرداد 1401
 این افراد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکنند

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند، حتما قبل از تزریق واکسن کرونا از پزشک آن مرکز سوال کنند که آیا می‌توانند واکسن کرونا را تزریق کنند یا خیر. در عین حال کسانی که سابقه هر نوع آلرژی جدی دارند، حتما بعد از تزریق واکسن یک ربع تا نیم ساعت در مرکز واکسیناسیون تحت نظر بمانند.

همچنین اگر کسی بعد از تزریق واکسن، شوک آلرژیک شدید نشان داد، با دارو قابل درمان بوده و اصلا جای نگرانی نیست، اما کسانی که بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا واکنش آلرژیک شدید نشان دادند، نباید دوز دوم واکسن را دریافت کنند.

باید توجه کرد که حداکثر ایمنی واکسن کرونا چهار هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن کروناست و ایمنی اولیه نیز چهار هفته بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا حاصل می‌شود، اما این ایمنی کامل نیست و باید حتما تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

بر اساس اعلام صفحه اینستاگرامی وبدا، در عین حال فاصله تزریق بین دو دوز واکسن کرونا، در واکسن‌های مختلف، متفاوت است و نباید اصرار کرد که دوز دوم واکسن را زودتر از موعد تزریق کرد؛ زیرا ایمنی کمتری حاصل می‌شود.

اخبار مرتبط
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های غذایی غیر مجاز را اعلام کرد.
تا حالا شنیده بودید که بعضی غذاها، نوشیدنی‌ها و درکل خوراکی‌ها آن قدر برای سلامت مضرند که می‌توانند باعث بالا رفتن، اتفاقی شوند و فشار چشم، یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌هایی مثل گلوکوم یا آب سیاه محسوب می‌شود؟! فشار چشم یک بیماری است که می‌تواند به عصب بینایی آسیب بزند و در نهایت موجب کاهش دید یا از دست رفتن بینایی شود.
محققان چینی در میان موش‌هایی که علائم آلزایمر داشتند، متوجه بروز کمتر سرطان روده بزرگ نسبت به حالت عادی شدند. با این حال، زمانی که به این موش‌ها پیوند مدفوع از یک موش سالم زده شد، میزان شیوع سرطان در روده بزرگ و رکتوم آنها به حالت عادی بازگشت. یافته‌ها نشان می‌دهند که علائم آلزایمر ارتباط نزدیکی با ساختار روده دارد.
میوه ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند؛ اما قند طبیعی موجود در بعضی میوه ها ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها