جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

تمدید خودکار قرارداد اجاره‌نشین‌ها برای یکسال

24 خرداد 1401
تمدید خودکار قرارداد اجاره‌نشین‌ها برای یکسال

به گزارش بانک اول محمد اسلامی اظهار کرد: قراردادهای اجاره مسکن با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا به طور اتوماتیک یکسال تمدیدی می‌شود.

وی تاکید کرد: برای تمدید قراردادهای اجاره نیازی نیست مردم به بنگاه‌های ملاک مراجعه کنند.

وی بیان کرد: میزان افزایش سقف حداکثری نرخ اجاره بها نیز مانند سال گذشته تعیین شده است.

وزیر راه گفت: شرایطی برای عدم تمدید اجاره مسکن در 9 بند به تصویب رسید که همان شرایط پارسال است وبند‌هایی نیز به آن اضافه شده را شامل می‌شود که مراجع صالحه می‌توانند آن را تعیین کنند و با رأی این مراجع بین مالک و مستأجر تعیین تکلیف می‌شود.

اسلامی یادآورد شد اگر مستأجر وظایفش را طبق قرارداد انجام نداده و بعد از تمدید اجاره افزایش اجاره مسکن را پرداخت نکرده باشد یا مالک خانه را فروخته است و مستأجر مستلزم به تخلیه ملک است همچنین اگر مالک پروانه احداث گرفته و می‌خواهد ملک خود را تعمیر کند و یا تعمیرات اساسی انجام دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یا اگر مستأجر به شیوه‌ای ضرر و زیان به مالک وارد کرده باشد و یا شرایط متعارف را در آن ملک رعایت نکرده باشد و موجب شکایت افراد ساکن در آن ساختمان باشد این موارد از جمله بند‌هایی است که اگر مراجع صالحه تشخیص دهند مستأجر ملزم به تخلیه ملک می‌شود.

 وزیر راه و شهرسازی امروز همچنین از تعیین وام ودیعه مسکن 70 میلیون تومانی برای مستأجران تهرانی،‌ 40 میلیون تومانی برای کلانشهر‌ها و 25 میلیون تومانی برای سایر شهر‌ها خبر داده است.

 بر اساس مصوبه سال گذشته ستاد ملی کرونا سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران 25 درصد،‌کلانشهرها 20 درصد و سایر شهرها 15 درصد است.

وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته از تصویب افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن در ستاد اقتصادی کرونا خبر داده و به تسنیم گفته بود: تمدید قراردادهای اجاره برای یکسال دیگر تمدید شد.

محمد اسلامی درباره تمدید قراردادهای اجاره مسکن با توجه به تداوم شرایط کرونا اظهار کرد: مصوبه تمدید یکساله قراردادهای اجاره مسکن در ستاد ملی کرونا تصویب شد.

وی با بیان این که وزارت راه و شهرسازی  تغییراتی در خصوص شرایط تمدید قراردادهای اجاره مسکن در نظر دارد، تصریح کرد: این تغییرات در کمیته اقتصادی کرونا مصوب شده و در ستاد هم طرح می شود و نتیجه آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این که در جلسه آتی ستاد ملی کرونا مصوبه جدید تمدید قراردادهای اجاره مسکن تصویب خواهد شد، افزود: تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا پس از تصویب برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین از تصویب پرداخت وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن را به ستاد ملی کرونا داده که امیدواریم در اسرع وقت مصوب و برای اجرا ابلاغ شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا شورای حل اختلاف به هیچ عنوان حق صدور حکم تخلیه برای مستاجر ندارد. نماینده شورای حل اختلاف در کمیته های اقتصادی ستاد ملی کرونا حضور داشت و در جریان صدور حکم تخلیه برای مستاجران قرار گرفته اند.

اسلامی تاکید کرد: هیچ مالکی بدون شروط اعلام شده که بر اساس آن می‌توان حکم تخلیه گرفت، نمی تواند برای صدور حکم تخلیه اقدام کند، ضمن اینکه مستاجران مکلف هستند که حقوق مالک را رعایت کنند./تسنیم

اخبار مرتبط
اصول قوانین املاکی برای بستن قرار داد، معمولا ثابت است. مگر اینکه نیاز به تغییرات مهمی باشد. کسانی که می خواهند کار املاکی انجام بدهند در ابتدا لازم است که این قوانین را بدانند. همچنین کسانی که به دنبال خرید و فروش خانه خود هستند، اگر از این قوانین اطلاعی نداشته باشند به مشکل می خورند.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین‌ماه سال 1403 حاکی از آن است که از مجموع 1508 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سه
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت شناسایی خانه‌های خالی در شهرهای جدید گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در شهرهای جدید شناسایی شده است که به تمام مالکان آنها جهت تعیین تکلیف و معرفی ساکن، اخطار داده شده است. محتکران بدانند شهرهای جدید دیگر بهشت آنها نخواهد بود.
مهرداد بذرپاش با بیان این‌که مهم‌ترین مولدسازی تاریخ حوزه مسکن در حال روی دادن است، اظهار کرد: ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها یک ریال متقاضی واریز نکرده و هیچ وام بانکی ندارند. هیچ ریالی در بودجه به این پروژه‌ها تخصیص داده نشده اما تمامی آنها به پایان رسیده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجتلی فرحناکی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کجا صاحب خانه من جواب کرده میگه سربرج تخلیه کن کی جواب می ده

وادی قربانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آقای وزیر اگر مالک نیاز به ملک خود داشته باشد چه الان ما به قاضی ثابت کردیم که مادرمان نیاز به منزل دارد جهت اسکان ولی رای مخالفت داد در حالی که مستاجر چندین منزل دارد وآنها را اجاره داده

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها