یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

اگر می خواهید از دیابت درامان باشید هر روز این میوه را بخورید

24 خرداد 1401
اگر می خواهید از دیابت درامان باشید هر روز این میوه را بخورید

به گزارش بانک اول به نقل از دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه سیب می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد.

محققان عادات غذایی ۷ هزار داوطلب را بررسی کردند و دریافتند، مصرف دو میوه در روز می‌تواند خطر دیابت را به میزان قابل قبولی کاهش دهد.

نتایج تحت نظر قرار دادن بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ داوطلب که در یک مطالعه دیابت و چاقی در استرالیا شرکت داشتند، اطلاعاتی جدید درباره لزوم مصرف روزانه سیب ارائه کرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیث کاوان در پرت استرالیا کشف کرد، افرادی که دو میوه کامل مصرف می‌کنند اما از نوشیدن آب میوه خودداری می‌کنند یک سوم کمتر از کسی که از مصرف میوه جلوگیری می کند، به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

در این مطالعه داوطلبان با مصرف انواع مختلف میوه‌ها از جمله سیب، موز، پرتقال، هلو، گلابی و آلو تحت بررسی قرار گرفتند؛ کاهش خطر فقط برای میوه‌های کامل اعمال می‌شود، یعنی فرد هر قسمت خوراکی میوه مانند پوست آن را نیز مصرف می‌کند که حاوی بخش زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی است.

به گفته محققان، حدود ۴۶۳ میلیون بزرگسال در سال ۲۰۱۹ با دیابت زندگی می‌کنند و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۴۵  به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش یابد.

 

این یافته‌ها نشان می‌دهد یک رژیم غذایی سالم و سبک شامل مصرف میوه های کامل یک استراتژی عالی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت است.

تخمین زده می شود ۳۷۴ میلیون نفر در معرض خطر افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

اخبار مرتبط
همه از مفید بودن میوه‌ها برای بدن آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها حتی از گوشت آنها سالم‌ترند؟
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها