دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

واکسیناسیون معلمان از مرداد/ چرا به دانش‌آموزان واکسن نمی‌زنند؟

24 خرداد 1401
واکسیناسیون معلمان از مرداد/ چرا به دانش‌آموزان واکسن نمی‌زنند؟

به گزارش بانک اول مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح واکسیناسیون معلمان از مرداد امسال خبر داد و گفت: واکسیناسیون برای معلمان است چون واکسن‌های موجود هیچکدام مجوز استفاده زیر 18 سال را ندارند.

 

محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت واکسیناسیون معلمان، اظهار کرد: امیدواریم همانطور که به ما قول داده شده است، واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام شود تا مدارس بتوانند از مهرماه با دستورالعمل‌های جدیدی که نوشته می‌شود، بازگشایی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا فقط معلمان واکسیناسیون می‌شوند؟»، گفت: واکسیناسیون برای معلمان است چون واکسن‌های موجود هیچکدام مجوز استفاده زیر 18 سال را ندارند. بنابراین در کشورها برای بچه‌های زیر 18 سال چه دانش‌آموز و چه سایر افراد، واکسیناسیون در برنامه نیست.

محسن بیگی اضافه کرد: در طرح واکسیناسیون معلمان، هم معلمان و هم کسانی که با مدرسه سر و کار دارند از جمله رانندگان سرویس مدارس، تحت پوشش واکسن کرونا قرار می‌گیرند؛ البته واکسن رانندگان در شرایطی است که قرار باشد بازگشایی مدارس اتفاق بیفتد./فارس

اخبار مرتبط
در مورد کنسرو‌هایی که یک طرف آنها برآمده شده است چنانچه با سوراخ کردن قوطی مقدار زیادی گاز خارج شود دلیل بر فاسد بودن محتوی قوطی است. باید توجه داشت که موقع باز کردن قوطی‌های سالم، مقدار ناچیزی هوا به داخل آنها کشیده می‌شود که نباید آن را با خروج گاز اشتباه کرد.
سرطان‌ها لیست بلندبالایی دارند که برخی از آن‌ها تهدید جدی برای سلامت و جان افراد محسوب می‌شوند، اما پنج تا از این سرطان‌ها از همه خطرناک‌تر و کشنده‌تر هستند.
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.
بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی با آن مبارزه کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها