چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

درج خودکار اطلاعات با اسکن QR کد روی برگه چک

24 خرداد 1401
 درج خودکار اطلاعات با اسکن QR کد روی برگه چک

به گزارش بانک اول همراه بانک تجارت ، باهدف دسترسی سریع کاربران دارنده چک به سامانه صیادی به روز رسانی شد.

از زمان اجرای قانون جدید چک ، یکی از دغدغه هایی که دارندگان دسته چک های جدید با آن مواجه شده اند فرایند ثبت چکهای صیادی است.بانک تجارت با هدف دسترسی سریع و راحت مشتریان و مطابق دستورالعمل بانک مرکزی اقدام به راه اندازی این امکان بر روی همراه بانک تجارت برای مشتریان خود کرده است.

مشتریان بانک تجارت از هم اکنون می توانند با مراجعه به صفحه همراه بانک تجارت به نشانی  mobilebank.tejaratbank.ir نسخه جدید همراه بانک تجارت را با قابلیت های جدیدثبت گیرنده(حقوقی)چک، درج خودکار اطلاعات با اسکن QR کد روی برگه چک و به اشتراک گذاری رسید عملیات چک دریافت کرده و از امکانات ویژه این نسخه همراه بانک تجارت بهره مند شوند. 

مرکز ارتباط مشتریان بانک تجارت با شماره ۱۵۵۴ نیز پاسخگوی سوالات احتمالی مشتریان این بانک است.

اخبار مرتبط
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.
چک عادی به چکی گفته می‌شود که اشخاص، عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر کرده و دارنده آن تضمینی جز اعتبار صادرکننده آن ندارد. گیرنده وجه چک ممکـن است خود صادرکننده یا حامل چک بوده و یا این که چک در وجه شـخص معـین و یا بـه حواله کرد آن شخص صادر شده باشد، این چک‌ها به دو دسته چک‌های وصولی و برگشتی تقسیم می‌شود.
دارنده چک می‌تواند بدون پرداخت هزینه‌های سنگین دادرسی، در کمتر از ۲۰ روز، اجراییه چک را دریافت و به موجب آن چک برگشتی را نقد کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها