دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

به نام مسکن ملی و به کام سوداگران!

24 خرداد 1401
به نام مسکن ملی و به کام سوداگران!

به گزارش بانک اول اواسط خردادماه ۱۴۰۰ پیامک‌هایی در خصوص فروش مسکن ملی اقساطی با پیش پرداخت ۹۰ میلیون تومان و اقساط ماهیانه ۷ میلیون به بعضی افراد ارسال شد.

به دنبال بررسی‌ها از منشأ ارسال این پیامک‌ها مشخص شد یک شرکت تعاونی آن ها را ارسال کرده است. در خصوص جزئیات طرح عنوان شد این پروژه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن که در حومه شهرها احداث می‌شود ندارد و مربوط به داخل شهر تهران است.

با این حال وزارت راه و شهرسازی، به‌ کارگیری نام مسکن ملی از سوی شرکت‌ها را نوعی سوءاستفاده از طرح اقدام ملی مسکن دانسته و از شرکت مذکور شکایت کرده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه گفته است: این مجموعه شرکت‌ها با اقدامات غیرقانونی پروژه‌هایی را پیش‌فروش کرده‌اند که کاملا غیرقانونی است و در این خصوص هیچگونه مجوزی از سوی وزارتخانه به آنها ارائه نشده است. این در حالی‌است که طبق قانون، هرگونه پیش فروش ساختمان و مسکن می‌بایست دارای مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی باشد.

اخبار مرتبط
بر اساس این مصوبه در حقیقت برای نهضت ملی مسکن در بورس کالا یک تالار اختصاصی باز خواهد شد و کالاهی مزبور را حمایتی تحویل خواهد داد. بر اساس این مصوبه قرار بر این شده است که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اقدام به تحویل و توزیع فولاد و سیمان در کشور کند.
نوروزی اظهار کرد:طبق قانون هر فرد می‌تواند یک اقامتگاه به عنوان اقامتگاه اصلی و یک اقامتگاه به عنوان فرعی داشته باشند چراکه هر فردی نمی‌تواند همزمان در چندین مکان سکونتگاه داشته باشد.
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها