شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار جدی به مالکان ایرانی بیت کوین!

24 خرداد 1401
هشدار جدی به مالکان ایرانی بیت کوین!

به گزارش بانک اول یک موسسه آمریکایی به نام سایفرتریس، ۴/۵ میلیون آدرس بیت‌ کوین مرتبط با ایران را شناسایی کرده و نهادهای دولتی آمریکا قصد دارند دسترسی ایرانیان به بازار های مالی را قطع کنند.
 صرافی بایننس بعد از اخطارهای متعدد از سوی نهادهای مالی کشورهای مختلف از جمله انگلستان و ژاپن قبول کرد با موسسه سایفرتریس، یک شرکت فعال در زمینه تحلیل داده و رهگیری تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، همکاری کند. 
سایفرتریس تاکنون چندین میلیون IP قابل شناسایی از کشورهای تحریم‌ شده از جمله کره شمالی، سوریه و ایران را جمع‌آوری کرده است.
مهم‌ترین نکته این است که تراکنش IP آدرس‌های ایرانی در جریان یک سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
برخی فکر می‌کنند با vpn و vps می‌توانند IP آدرس خود را مخفی کنند اما موسسه سایفرتریس با ابزارهای خود قادر به شناسایی IPP آدرس‌های و آدرس دقیق آن‌ها است.

ایوب ترابی، متخصص حوزه رمزارزها در این باره معتقد است:
 اگرچه صرافی‌هایی مانند بایننس به ایرانی‌ها در رابطه با فعالیت در این صرافی هشدار دادند اما فعالیت با فیلترشکن برای کاربران امکان‌پذیر است. 
به احتمال زیاد به زودی همه تراکنش‌های رمزارزها در صرافی برای تبدیل بیت‌کوین به یک دارایی فیزیکی نیازمند احراز هویت شود.
با توجه به موافقت بایننس برای همکاری با سایفرتریس هر لحظه امکان دارد حساب‌های ایرانیان در صرافی‌های خارجی بسته شود.
 چون طبق قوانین صرافی‌ها حق ندارند به کابران کشورهای تحریم شده خدمات بدهند و حتی حق دارند به دلیل استفاده غیرمجاز از خدمات آن‌ها از کاربران ایرانی شکایت کنند.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها