یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

سهام عدالت در چند روز آینده فروخته می‌شود؟

24 خرداد 1401
سهام عدالت در چند روز آینده فروخته می‌شود؟

به گزارش بانک اول توقف فروش سهام عدالت در آستانه یک ساله شدن است. در روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد سال گذشته شاخص کل بورس در قله بیش از دو میلیون واحدی ایستاد و دوامی نیاورد که با سرعت بالایی افت کرد.

افتی که در بیش از ۱۱ ماه گذشته جبران نشده و در روزهای اخیر شاخص کل برای حفظ تعادل تلاش کرده است. حالا شاخص کل کمی بالاتر از آخرین سطح سال گذشته روی رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار گرفته.

پارسال همین روزها بود که فروش سهام عدالت نسبت به گذشته کمی جان گرفت و روند فروش سرعت گرفت. اما با شروع افت بورس از روز ۲۱ مرداد ماه اولین متهم افت فروش سهام عدالت شناسایی شد. در اولین اقدام مسئولان تصمیم به توقف فروش سهام عدالت گرفتند.

ممنوعیت فروش اگرچه چند ماه بعد برداشته شد و حتی مسئولان به تغییر روش به بلوکی اصرار داشتند، اما نتوانست دردی را ۵۰ میلیون دارنده سهام عدالت دوا کند.

 

در حال حاضر همه‌ی پرسش‌های سهامداران درباره زمان شروع فروش سهام عدالت به این جمله مسئولان ختم می‌شود که «باید بورس رونق بگیرد تا فروش سهام عدالت شروع شود».

فروش سهام عدالت کی شروع می‌شود؟

حالا اما به گفته کارشناسان در دوران بی‌دولتی به سر می‌بریم، دولت روحانی کمتر سه هفته وقت دارد که برای فروش سهام عدالت کاری کند. به توجه به این که عملا دولت فعلی نمی‌تواند تصمیمی برای آینده اقتصاد بگیرد به احتمال زیاد امید برای فروش سهام عدالت نیز در زمان باقی مانده بی‌فایده به نظر می‌رسد.

دولت روحانی چند سال دنبال آزادسازی سهام عدالت بود، بالاخره در اردیبهشت پارسال با دستور رهبری در یک اقدام فوری سهام عدالت را آزاد کرد که در یک سال پایانی دولتش برای معیشت گروهی از مردم به بزرگی ۵۰ میلیون سهامدار کمک کند. اما نه تنها این نتیجه حاصل نشد بلکه سهامداران ناامیدتر از قبل شدند.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده، امیدی به شروع فروش سهام عدالت در ۱۸ روز باقی مانده از دولت روحانی وجود ندارد. به احتمال زیاد سهامداران باید از نیمه دوم مرداد منتظر تصمیم رئیس‌جمهور جدید درباره بورس باشند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود.
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها