شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

"نوبتِ دوم" واکسن کرونا عوارض دارد؟

24 خرداد 1401
"نوبتِ دوم" واکسن کرونا عوارض دارد؟

به گزارش بانک اول، فیض الله منصوری با بیان اینکه تزریق هر نوع واکسنی با عوارض همراه است، گفت: واکسن کرونا همه به همین صورت است و تزریق آن می تواند عوارضی در افراد ایجاد کند.

 

وی افزود: عمده این عوارض بصورت خفیف تا متوسط است و مواردی مانند تب، لرز و کوفتگی بدن را شامل می شود که پس از یک یا دو روز بصورت کامل از بین می رود.

منصوری با بیان اینکه عمدتا عوارض واکسن کرونا در نوبت اول تزریق خود را نشان می دهد، گفت: در نوبت اول به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن در برابر واکسن واکنش نشان داده و اقدام به تولید پادتن می کند، ممکن است شاهد بروز عوارض خفیف تا متوسطی مانند حالت سرماخوردگی باشیم.

 

وی افزود: در نوبت دوم شدت عوارض بسیار کمتر است و عملا در نوبت دوم عوارض چندانی مشاهده نمی شود.

 

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: کسانی که در نوبت اول دچار عوارض خفیف تا متوسط شده اند می توانند با خیال راحت برای تزریق نوبت دوم واکسن اقدام کنند.

منصوری گفت: در این بین افرادی که در نوبت اول تزریق عوارض شدید را تجربه کرده اند حتما باید پیش از تزریق نوبت دوم واکسن، پزشک معالج خود را در جریان قرار دهند.

وی افزود: این افراد هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون باید پزشک مرکز را نسبت به تجربه ای که در نوبت اول تزریق واکسن داشته اند در جریان بگذارند و تصمیم گیری درخصوص تزریق نوبت دوم را به پزشک بسپارند.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون عوارض واکسن کرونا در حد خفیف تا متوسط بوده و هنوز با مورد شدیدی از عوارض این واکسن برخورد نکرده ایم.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها