چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

علامتی هشدار دهنده در زنان که نشان دهنده وجود بیماری خطرناک است

24 خرداد 1401
علامتی هشدار دهنده در زنان که نشان دهنده وجود بیماری خطرناک است

به گزارش بانک اول، سرطان تخمدان ششمین نوع شایع سرطان در بین زنان و توموری  بدخیم است که یک یا هر دو تخمدان را درگیر می‌کند.

کارشناسان مرکز علمی تحقیقات سرطان «موفیت» اعلام کردند که نفخ مداوم می‌تواند نشانه هشدار دهنده اولیه سرطان تخمدان باشد.

دیلی اکسپرس به نقل از کارشناسان این مرکز یادآور می‌شود که شکم بیمار پف کرده، گرد و احتمالاً سفت به نظر می‌رسد و این اغلب با رژیم غذایی نامناسب، مشکلات گوارشی یا استرس همراه است، اما ممکن است گاهی اوقات نشان دهنده یک بیماری جدی باشد.

این گزارش می‌افزاید: بسیاری از مردم هر از چند گاهی از نفخ شکم رنج می‌برند، اما وقتی این بیماری سه هفته یا بیشتر طول بکشد، باید با پزشک مشورت شود.

متخصصان تأکید می‌کنند که سرطان تخمدان اغلب «بیماری خاموش» نامیده می‌شود، زیرا زنان غالباً از جدی بودن علائم هشدار دهنده‌ای که در آن‌ها ظاهر می‌شود تا مرحله آخر آگاهی ندارند؛ سایر علائم این نوع سرطان شامل خستگی مفرط و مشکلات دوران بارداری است.

اخبار مرتبط
مغز انسان با افزایش سن تغییر می‌کند و طبعا عملکرد ذهنی نیز به همراه آن تغییر می‌کند. زوال ذهنی و شناختی امری رایج است و یکی از ترسناک‌ترین عواقب پیری است اما این زوال ذهنی و نقص شناختی در مغز اجتناب‌ناپذیر نیست و راه‌هایی برای پیشگیری نسبی از آن وجود دارد. در اینجا به ۴ مورد از آنها اشاره شده است.
متخصصان با توجه به غذاهایی که هوس می‌کنید به شما می‌گویند که بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد
روابط عمومی سازمان غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور در اسرع وقت موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.
- ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیمو رنده شده منجمد را در ماست طبیعی بدون شکر بگنجانید. - برای ناهار، ۲۵ گرم (۰.۸ اونس) لیموی رنده شده منجمد را به سالاد خود اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری اسفناج، آجیل، پنیر تازه، چند تکه ماهی سالمون و مقداری گوجه گیلاسی به آن اضافه کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها