چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

نکته مهم از آینده بورس

24 خرداد 1401
نکته مهم از آینده بورس

به گزارش بانک اول معاملات بازار سهام روز شنبه درحالی آغاز میشود که دورنمای صعودی برای بازار متصور است. با بررسی جریان ورودی پول در روز چهارشنبه با وجود چالش عرضه در روزهای آخر کاری هفته، شاخص توانست سبز رنگ بماند و البته به تناسب فشار سمت تقاضا، همچنان خریداران فعال ظاهر شدند.

نشانه های موجود در بازار هم گواه این است که بازار در روز شنبه با شیب صعودی شاخص معاملات را شروع  میکند اما در ادامه ممکن است فشار سمت عرضه، همان الگوی تکراری روز سه شنبه و چهارشنبه هفته پیش  را برای روز شنبه نیز رقم بزند.

 

پیش بینی های بازار سهام با این نکته همراه است که بورس بازان همچنان نسبت به تداوم شرایط روبه جلوی تقاضا با توجه به استمرار جریان ورودی پول حقیقی ها به بازار، متناسب شدن صف های فروش و خرید و سیگنال های رشدی قیمت دلار امیدوارند و بازار روز شنبه براساس مختصات کنونی، قابلیت رشد شاخص را میتواند داشته باشد.

 

جدال شاخص در مرز روانی ۱.۳۱۰ میلیون واحد به احتمال بسیار زیاد روز شنبه نیز دنبال خواهد شد و باید منتظر بود که رشد شاخص در شرایط فعلی چقدر میتواند از مرز روانی فاصله بگیرد و یا اینکه در صورت متعادل بودن، تب و تاب شاخص، چقدر به نوسانات کنونی میتواند دامن بزند.

البته با توجه به مراسم تحلیف ریاست جمهوری در روز پنج شنبه ۱۴ مرداد به احتمال بسیار زیاد بازار فعلا در این هفته هم با همان روند روبه رشد آرام هفته گذشته کار خود را به پایان برساند. با توجه به مولفه ها و مختصات حاکم بر بازار، تغییرات و نوسانات بازار در هفته پیش رو محدود خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نیز حاکی از آن است که هم تحلیلگران و هم فعالان بورسی رأی به وضعیت رشدی شاخص داده اند، با این وصف در میان اجماع نسبی فعالان و کارشناسان بازار سهام بر رشد شاخص، بعضی هم از تعادل نسبی بازار خبر میدهند.

بررسی رفتار بازیگران بورس و فرابورس نشان میدهد که بورس بازان همچنان نسبت به روزهای آینده و روی کارآمدن دولت ابراهیم رییسی خوش بین اند. باید منتظر بود که بازار در غیاب مولفه های حساس زا و شرایط انتظاری در هفته پیش رو چه مسیری را دنبال میکند.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها