چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

این موادغذایی را تا به امروز اشتباه مصرف می کردید

24 خرداد 1401
 این موادغذایی را تا به امروز اشتباه مصرف می کردید

به گزارش بانک اول هر ماده غذایی روش استفاده و طبخ مخصوص به خود را دارد تا مواد مغذی موجود در آن حفظ شود.اشتباه استفاده کردن از این مواد غذایی باعث می شود ارزش سلامتی خود را از دست دهند:

غلات کامل:
غلات کامل و حاوی سبوس مانند انواع لوبیا، حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فیتات هستند که به ویتامین ها و مواد معدنی در غذاها متصل می شوند و از جذب آنها جلوگیری می کنند. پس همیشه این غلات را قبل از مصرف در آب قرار دهید و بگذارید مدتی سپری شود تا فیتات موجود در آنها از بین برود

ماست:
آب ماست که طرفدار زیادی ندارد ، حاوی پروتئین، ویتامین ب ۱۲ و فسفر است. سعی کنید ماست را با آب موجود در آن مخلوط کنید و از حرارت دادن آن با غذاها نیز اجتناب نمایید چون باکتری های مفید موجود در آن، در اثر حرارت از بین می روند.

 

گوجه فرنگی:
لیکوپن موجود در گوجه فرنگی ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی است اما بهتر است برای بهره بردن از فواید آن، گوجه فرنگی را بپزید.

مارچوبه
این سبزی ارزشمند را آب پز نکنید. این کار باعث خارج شدن ویتامین Cموجود در مارچوبه می شود. بهتر است این سبزی را بخارپز و در نهایت کبابی کنید. آب مارچوبه را که بخارپز شده، دور نریزید و از آن برای تهیه سوپ و سس استفاده کنید تا از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن بهره ببرید.

دانه کتان:
این دانه حاوی تعداد زیادی از خواص درمانی است ضمن این که منبع غنی از فیبر، امگا ۳، و لیگنان است لیگنان ماده شیمیایی گیاهی محسوب می شود که خاصیت ضد سرطان دارد. بدن ما قادر به هضم این دانه نیست و بنابراین برای استفاده از خواص تغذیه ای آن، این دانه را آسیاب کنید

کلم بروکلی:
این نوع کلم سرشار از ویتامین ث، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد سرطانی است. بنابراین آن را به شکل بخارپز و یا آب پز مصرف کنید و از سرخ کردن آن بپرهیزید تا باعث از دست رفتن مواد مغذی موجود در این سبزی نشوید.

 

 

توت فرنگی:
چاقو زدن به توت فرنگی و یا خرد کردن آن، منجر به کاهش جذب ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می شود. ویتامین C موجود در توت فرنگی به نور و اکسیژن حساس است و وقتی در معرض آنها قرار می گیرد، احتمال از بین رفتن دارد.

سیر:
آلیسین موجود در سیر که خواص ضد سرطانی دارد، با قرارگیری در معرض نور و هوا، بیشترین میزان اثربخشی را دارد. سیر را قبل از خوردن ،خرد کرده سپس به مدت ۱۰ دقیقه در معرض هوا قرار دهید.

چای سیاه:
اضافه کردن لبنیات به چای سیاه، خواص آنتی اکسیدانی چای را از بین می برد. پروتئین های شیر به ترکیب موجود در چای سیاه که کاتچین نام دارد می چسبند و ترکیبات مفید چای را از بین می برند.

اخبار مرتبط
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها