یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم برای سهامداران دارایکم و پالایش یکم

24 خرداد 1401
خبر مهم برای سهامداران دارایکم و پالایش یکم

به گزارش بانک اول، دارایکم و پالایش یکم دو صندوق دولتی که در سال ۹۹ توسط دولت به مردم فروخته شد در خود سهام شرکت‌های پالایشی و بانکی را دارند.

روند ریزشی این دو صندوق در سال گذشته همزمان با افت بازار سهام شروع شد و با اصلاح قیمتی گسترده‌ای که داشتند زیان بزرگی را نصیب سهامداران خود کردند.

دارایکم و پالایش‌یکم در جریان معاملات دو ماه گذشته توانستند روند بهتری را از خود نشان دهند و تا حدی جبران زیان یک سال گذشته را بکنند. اما حالا روز گذشته ۲۴ مرداد مدیریت عملیات بازار ابزار‌های نوین با انتشار اطلاعیه‌ای مهم، از تغییر زمانبندی معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق بدهی در بورس تهران خبر داد.

براساس این اطلاعیه، از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه پیش‌گشایش خواهد بود، ساعت ۹ گشایش و در نهایت از ساعت ۹ تا ۱۵ حراج پیوسته ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها