دوشنبه, 24 اردیبهشت 1403 2024,May

۱۰ اشتباه کشنده و خطرناک در استفاده از ماسک

24 خرداد 1401
۱۰ اشتباه کشنده و خطرناک در استفاده از ماسک

 

به گزارش بانک اول بنابراعلام کانال خبری وزارت بهداشت، برخی اشتباهات در استفاده از ماسک عبارتند از:

_ اگر اطراف ماسک کاملا به صورت نچسبیده باشد، در جلوگیری از ذرات آلوده هوای بازدمی از سمت محیط و دیگران تاثیر کافی نخواهد داشت.

_ اگر در اجتماعات برای خوردن آب و مواد غذایی مدام ماسک از روی صورت برداشته شود. خوراکی‌ها را خارج از تجمع و حضور دیگران مصرف کنید.

_ چنانچه به بهانه داشتن ماسک در تجمعات و مهمانی‌ها شرکت کنید. پروتکل‌های بهداشتی کنار هم اثربخش است‌.

_ اگر در فضای بسته و بدون تهویه، فقط به داشتن ماسک اکتفا کنید. چنانچه تهویه نباشد با وجود ماسک بازهم احتمال ابتلای شما وجود دارد.

_ چنانچه با وجود داشتن علائم کرونا حتی با تست منفی، به بهانه داشتن ماسک در تجمعات و حضور دیگران شرکت کنیم.

_ چنانچه از ماسک‌های نامناسب، نازک، فاقد کیفیت و غیر استاندارد استفاده شود، نقشی در پیشگیری از ابتلا نخواهد داشت.

_ اگر ماسک فقط روی دهان قرار گیرد و بینی خارج از ماسک باشد، تاثیر ماسک در پیشگیری کافی نخواهد بود.

_ اگر از ماسک یکبار مصرف چند روز مداوم استفاه کنید. آلودگی حاصل از آن هم دیگران را مبتلا می‌کند و هم شما را مستعد ابتلا می‌کند.

_اگر مدام به ماسک دست بزنید و آن را از صورتتان بردارید. وجود ترشحات آلوده در تجمعات و فضاهای بسته بدون تهویه را جدی بگیرید.

_ اگر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به داشتن ماسک اکتفا کنید. ماسک در کنار برقراری تهویه، دوری از تجمع و فاصله اجتماعی اثربخشی دارد.

اخبار مرتبط
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.
بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی با آن مبارزه کنید.
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها