پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آزمایش جدید کرونا نتیجه را در کمتر از ۳ دقیقه مشخص می‌کند

24 خرداد 1401
آزمایش جدید کرونا نتیجه را در کمتر از ۳ دقیقه مشخص می‌کند

به گزارش بانک اول محققان در دانشگاه بیرمنگام می‌گویند نتایج این تست به اندازه تست‌های معمول پی‌سی‌آر و ال‌ای‌ام‌پی که امروزه استفاده می‌شود دقیق بوده و در همان حال سریع‌تر از آن‌ها هم هست.

در یک آزمایش همزمان نتایج تست پی‌سی‌آر ۴۲ دقیقه، نتایج تست ل‌ای‌ام‌پی ۱۱ دقیقه و ۱۵ ثانیه و نتایج روش ابداعی ۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه به طول انجامید که با اضافه کردن نمونه ویروسی بیشتر زمان آخری در نهایت به ۳ دقیقه رسید.

پروفسور اندرو بگس از دانشگاه بیرمنگام درباره این تست که «آرتی‌اف اکسپار» (RTF-EXPAR) نام دارد، گفت: «تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد نتیجه مثبت روش جدید ۸۹ درصد و نتیجه منفی آن ۹۳ درصد منطبق با نتیجه تست پی‌سی‌آر است.»

بگس اضافه کرد: «این آزمایش بسیار ارزان‌تر از تست‌های آزمایشگاهی تمام می‌شود.»

در روش‌های معمول مواد ژنتیکی ویروس در نمونه‌های جمع‌آوری شده مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای انجام این‌کار یک تکنسین آزمایشگاهی ابتدا آر‌.‌ان‌.ای را در فرایندی به نام «رونویسی معکوس» به دی‌.ان‌.ای تبدیل می‌کند و سپس با تقویت آن یک نمونه قابل تشخیص می‌سازد. سپس بر اساس تشخیص اسید نوکلئیک، برآورد می‌شود که آیا فرد به کووید-۱۹ مبتلا هست یا نه.

 

محققان دانشگاه بیرمنگام برای سرعت دادن به فرایند تبدیل آر.ان‌.ای به دی‌.ان‌.ای، یک روش جدید ابتکاری را جایگزین روش قبلی کرده‌اند که در آن نیازی به «آنزیم‌های وارونویس» که قادر به سنتز دی.‌ان.‌ای از روی‌ آر.‌ان.‌ای هستند، نیست.

پژوهشگران می‌گویند روش جدید به دلیل ساده بودن تجهیزات کمتری را می‌طلبد و می‌تواند در مکان‌های عمومی، پایانه‌های مسافربری قطار و فرودگاهی و همچنین محل‌های دورافتاده که دسترسی کمتری به آزمایشگاه‌های تست بالینی دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

محصول جدید مراحل ثبت اختراع را گذرانده است و انتظار می‌رود با یافتن پشتیبان مالی به صورت تجاری عرضه شود./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها