پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

ویتامینی که در این روزهای کرونایی جان شما را نجات می دهد

24 خرداد 1401
 ویتامینی که در این روزهای کرونایی جان شما را نجات می دهد

به گزارش بانک اول ویتامین C یک ویتامین ضروری است، به این معنی که بدن شما نمی تواند آن را تولید کند. با این حال، نقش های زیادی دارد و مزایای سلامتی زیادی برای شما به همراه دارد .

این ویتامین در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، توت فرنگی، میوه کیوی، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج یافت می شود. میزان توصیه شده برای ویتامین C برای زنان 75 میلی گرم و برای مردان 90 میلی گرم است.

در حالی که معمولاً توصیه می شود ویتامین C خود را از غذاها دریافت کنید ، بسیاری از مردم برای رفع نیازهای خود به مکمل ها روی می آورند.

 

میزان مورد نیاز روزانهاین ویتامین بسته به سن افراد از ۴۰ تا ۱۲۰ میلی گرم متفاوت است و این نیاز در زمان حاملگی و شیردهی افزایش می یابد. افراد سیگاری به روزانه ۳۵ میلی گرم ویتامین C بیشتر از افراد معمولی نیاز دارند.

همانطور که میدانید منابع طبیعی سرشار از ویتامین c (به ترتیب میزان ویتامین موجود در آن ها) شامل گروه مرکبات (پرتقال، لیمو و گریپ فروت)، انواع فلفل شیرین (قرمز، زرد و سبز)، کیوی، بروکلی، توت فرنگی، گوجه فرنگی، کلم قرمز، گل کلم و طالبی می باشند.

ویتامین C در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول ها در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی مضر موسوم به رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

ویتامین C همچنین می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را به طور موثر کاهش دهد. این ویتامین می تواند از بیماری های قلبی – عروقی و سکته قلبی و سکته مغزی پیشگیری کند.

این ویتامین تاثیر زیادی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته و موجب تقویتسیستم ایمنی بدن در برابر عوامل خارجی و بیماری زا می شود.

 

کمبود ویتامین C امری شایع نیست اما افرادی که مقادیر بسیار کمی از ویتامین C (کمتر از 10mg/day) به مدت چندین هفته دریافت کنند می توانند به اسکوروی (scurvy) مبتلا شوند که از علائم آن می توان به خستگی، التهاب لثه، لکه های قرمز یا بنفش روی پوست، درد مفاصل و کم خونی اشاره کرد که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد.

اخبار مرتبط
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:
اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذاهای غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی برآورده کنید.
گرم کردن مجدد غذاها، به ویژه باقیمانده غذاها، یک عمل رایج در اکثر آشپزخانه های سراسر جهان است. اما به گفته متخصصان تغذیه، گرم کردن مجدد برای سلامتی شما خوب نیست. درک این نکته مهم است که همه غذاها به این فرآیند واکنش خوبی نشان نمی دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها