ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

روند بورس هفته آینده در چه صورت تغییر می‌کند؟

24 خرداد 1401
روند بورس هفته آینده در چه صورت تغییر می‌کند؟

به گزارش بانک اول هفته جاری در بیشتر روزها بازار سهام با روند اصلاحی رو به رو شد و بیشتر گروه‌های بزرگ بازار با کاهش تقاضا رو به رو شدند و افت قیمت را تجربه کردند. اما کارشناسان بازار سرمایه معتقدند در روزهای آینده بازار متعادل‌تر شده و روند اصلاحی کاهش پیدا می‌کند. ارزیابی‌ها از روند بازار هفته آینده به چه صورت است؟

شاهین احمدی،کارشناس بازار سهام درباره روند بورس هفته آینده گفت: درباره روند شاخص در حال حاضر نمی‌توان نظری داد، اما خیلی از سهم‌ها در چند روز قبل  کاهش قیمت داشتند و ابهام در وضعیت مذاکرات و نرخ دلار علت اصلی این موضوع بوده است.

وی در این باره تشریح کرد: دولت هنوز موضع اصلی خود را درباره صنایعی مثل خودرو، فولاد و مسکن مشخص نکرده و همین موضوع به اظهار نظرات مختلف در این حوزه‌ها و نااطمینانی در بازارها منجر شده است.

 

احمدی می‌گوید: تا زمانی که موضع کلان دولت نسبت به حوزه انرژی، روش انتشار اوراق و نرخ بهره مشخص نشود شرایط کلی بورس هم با ابهام مواجه است و ارزیابی از روند بازار در این صورت نمی‌توان ارائه کرد. احمدی در بخش دیگری گفت: به طور کلی بازار در روزهای جاری ساید خواهد بود و مثبت یا منفی بزرگی را تجربه نمی‌کند.

اخبار مرتبط
در این زمینه امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رضا عیوضلو در نشستی خبری این رخدادها را بررسی و اعلام کرد: به لیست مشکوک افراد با اطلاعات نهانی رسیده‌ایم اما تخلف آنها هنوز ثابت شده نیست.
شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها