شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر جدید از تمدید ثبت‌نام در سامانه اسکان و املاک

24 خرداد 1401
خبر جدید از تمدید ثبت‌نام در سامانه اسکان و املاک

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده افزود: اگر نیاز به تمدید باشد حتما تقاضای تمدید را از مراجع ذی‌ربط انجام خواهیم داد.

وی درباره ارسال پیامک به صاحبان مسکن برای ویرایش اطلاعات در سامانه املاک و اسکان نیز گفت: این پیامک‌ها بعد از ورود اطلاعات یا همان ثبت‌نام و صحت سنجی و ویرایش سیستمی، صورت می‌گیرد.

محمودزاده افزود: باید همه اطلاعات وارد سامانه شود تا بانک‌های اطلاعاتی، با تقاطع گیری اطلاعات، بتوانند نمونه اطلاعات نهایی را استخراج کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه اسکان و املاک به گونه‌ای طراحی شده که اگر کسی اطلاعات نادرست وارد کند به عنوان خانه خالی ارسال می‌شود و قرار نیست ویرایش مجدد انجام شود.

محمودزاده با اشاره به این که همه متقاضیان، خانوارهای شهری و روستایی، مالک و مستاجر باید به این سامانه مراجعه کنند افزود: سعی کردیم بیشتر اطلاعات مانند اطلاعات هویتی و مالکیتی، در سامانه وجود داشته باشد تا وقت کمتری برای ثبت اطلاعات صرف شود.

 

وی گفت: متقاضیان باید کمترین اطلاعات را وارد سامانه کنند و بیشتر به ویرایش اطلاعاتی، مانند ملکی که خرید و فروش شده، یا محل سکونت جابجا شده است، بپردازند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، از همه خانوارها خواست قبل از ثبت‌نام، حتما قانون را که در سامانه املاک و اسکان آورده شده، مطالعه کنند./صداوسیما

اخبار مرتبط
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.
نوروزی در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: در کشور ما حدود ۳۱ درصد از مردم مستاجر هستند و بقیه مالک هستند و ۸ درصد هم در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. این عدد در کشورهای دیگر بیشتر از کشور ما است و برای مثال در کشور سوئیس حدود ۵۷ درصد و در کشور آلمان ۴۸ درصد از خانوار مستاجر هستند. در سنگاپور و روسیه هم کمتر از ۱۳ درصد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تجهیز بندر و بهره برداری از آن و میزان حداقلی از کانتینر‌های که از کشور هند وارد این بندر شده و به کشور‌های مقصد اعزام می‌شود از جمله موارد این تفاهم نامه است گفت: پیش از این بسیاری از قرارداد‌ها به صورت موقت بود که شرکت‌های هندی انگیزه‌ای برای اجرای آن نداشتند که در حال حاضر با انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله شاهد ورود با انگیزه بیشتر شرکت‌های هندی هستیم.
سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره ابوموسی می‌سازد که در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. همچنین متقاضیان قادر به دریافت زمین رایگان در این جزیره هستند..

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها