یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

تحویل ۶ هزار واحد مسکن مهر پردیس از ۱۵ مهر

24 خرداد 1401
تحویل ۶ هزار واحد مسکن مهر پردیس از ۱۵ مهر

به گزارش بانک اول از وزارت راه وشهرسازی، «مهدی هدایت» اعلام کرد: از ۱۵ مهر، ۶ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن مهر آماده تحویل می‌شود که از این میزان، یک‌هزار واحد در فاز ۵ و ۹ و ۲ هزار واحد در فاز ۸ و ۳ هزار واحد در فاز ۱۱ تحویل متقاضیان خواهد شد.

هدایت یادآور شد که روند تحویل واحدها در دوره جدید شتاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهر را مناسب ارزیابی کرد و افزود: با وجود آماده‌سازی بسیار سنگین اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در برخی موارد تا ۳۰ متر عمق خاکبرداری شد و با توجه به توپوگرافی منطقه، کل عملیات آماده سازی پروژه اقدام ملی به مرحله «ساب گرید» رسیده است.

 وی ادامه داد:‌ همه فوندانسیون‌های طرح اقدام ملی پردیس در بخش ثبت‌نامی‌ها که حدود ۳ هزار واحد است، اجرا و در مرحله اجرای اسکلت است و کار به خوبی پیش می‌رود.

 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اخیرا هم از تکمیل ۸۵ درصد مسکن مهرِ این شهر جدید خبر داده و یادآور شده بود: دستگاه‌های اجرایی موظفند برای احداث شبکه‌های تاسیسات زیربنایی و ساخت تاسیسات روبنایی که درخواست مهم ساکنان پردیس است، هرچه سریعتر اقدام کنند./ایرنا

اخبار مرتبط
مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر موجری خانه خود را به افرادی که کارگر یا کارمند تامین اجتماعی هستند، اجاره دهد تا سقف معافیت بر حقوق مستاجر، از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.
اگر موجری سقف افزایش اجاره بها را رعایت نکند، مستاجر حق دارد با گذشت پنج سال که از آن ملک بلند شده، برای دریافت مابه‌التفاوت شکایت کند.
نوروزی در خصوص تعداد مستاجران در کشور گفت: در کشور ما حدود ۳۱ درصد از مردم مستاجر هستند و بقیه مالک هستند و ۸ درصد هم در خانه‌های سازمانی زندگی می‌کنند. این عدد در کشورهای دیگر بیشتر از کشور ما است و برای مثال در کشور سوئیس حدود ۵۷ درصد و در کشور آلمان ۴۸ درصد از خانوار مستاجر هستند. در سنگاپور و روسیه هم کمتر از ۱۳ درصد تعداد خانوارهای اجاره نشین است.
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه تجهیز بندر و بهره برداری از آن و میزان حداقلی از کانتینر‌های که از کشور هند وارد این بندر شده و به کشور‌های مقصد اعزام می‌شود از جمله موارد این تفاهم نامه است گفت: پیش از این بسیاری از قرارداد‌ها به صورت موقت بود که شرکت‌های هندی انگیزه‌ای برای اجرای آن نداشتند که در حال حاضر با انعقاد تفاهم نامه ۱۰ ساله شاهد ورود با انگیزه بیشتر شرکت‌های هندی هستیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها