دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

حذف قیمت گذاری دستوری خودرو و عرضه برخی محصولات در بورس کالا

24 خرداد 1401
حذف قیمت گذاری دستوری خودرو و عرضه برخی محصولات در بورس کالا

به گزارش بانک اول به نقل از بازار سرمایه، در نشست دیروز شنبه ۱ آبان مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و فرشاد مقیمی، مسائل و مشکلات صنعت خودرو بررسی و بر خروج این صنعت از نظام قیمت گذاری دستوری تاکید شد.

بر اساس توافق رئیس سازمان بورس و مدیر عامل این غول خودروسازی، مقرر شد که کلیه اقدامات و پیگیری‌های لازم جهت حذف قیمت گذاری دستوری از صنعت خودرو با جدیت دنبال شود.

از دیگر توافقات این نشست، عرضه برخی از محصولات شرکت خودروسازی مذکور که قابلیت عرضه در بورس کالای ایران را دارند، بود.مهر

اخبار مرتبط
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها