دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

۲ پیش‌بینی از روند هفته آینده بورس

24 خرداد 1401
۲ پیش‌بینی از روند هفته آینده بورس

به گزارش بانک اول امروز شاخص کل بورس با ۹ هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد قرار گرفت. پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار سهام چگونه است؟

نیما آزادی، کارشناس بازار بورس  درباره تحلیل روند بازار سهام گفت: یکی دو ماه اخیر اتفاق جدیدی در بازار رخ نداده است و تا زمانی که نقدینگی جدید به بازار تزریق نشود روند بازار تغییری نخواهد داشت. البته این علت باعث شده است که بسیاری از سهم‌ها در حال حاضر در بازار ارزنده باشند.

وی ادامه داد: ساختار بازار سهام خصوصی و دولتی است و تصمیمات دولت در تغییر روند بازار موثر است. به نظر می‌رسد در هفته‌های آتی کف قوی در بازار ساخته شود. گروه‌هایی که P/E  پایین‌تری دارند می‌توانند روند بهتری را داشته باشند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بازار روزهای جاری  گفت: روند بازار هفته آینده خنثی و متعادل خواهد بود و روند تک سهم‌های گروه‌های مختلف قابلیت بررسی برای ورود را دارد.

اخبار مرتبط
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.
همچنین نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای جم و فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها