شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

معرفی دو بانک که 23 درصد سود سپرده ( تا 5 درصد بیشتر از سایر بانک ها ) به مشتریان دادند

24 خرداد 1401
معرفی دو بانک که 23 درصد سود سپرده ( تا 5 درصد بیشتر از سایر بانک ها  ) به مشتریان  دادند

به گزارش بانک اول بی شک بدون ریسک ترین محل برای سرمایه گذاری بانک ها هستند ٬ زیرا اگر تهدید بزرگ تورم را نادیده بگیریم ٬ در بانک ها اصل و سود پول شما تضمین شده است .

برای بسیاری از مردم این سوال پیش می آید که وجوه خود را در کدام بانک سرمایه گذاری کنند تا هم مطمئن باشد و هم سود بیشتری نصیبشان گردد.

تا همین چند سال پیش که موسسات اعتباری و بانک های تازه تاسیس آزادی عمل بیشتری داشتند ٬ نرخ سود سپرده ها هم در رنج بزرگی بالا و پایین می شد . ولی دستور شورای پول و اعتبار و نیز ادغام بعضی از بانک های کوچک تر بازار سود بانکی سر و سامان گرفت و همه بانک ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت سود سپرده مشخصی شدند.

بر این اساس در حال حاضر بیشترین نرخ سود سپرده بانکی 18 درصد است که به سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت دو ساله و همچنین گواهی های سپرده یکساله تعلق می گیرد.

اما امسال دو بانک به سپرده گذاران خود در سال 1399 مبالغی تحت عنوان تفاوت سود قطعی به حساب مشتریان خود واریز کردند.

بانک ملت تا 5 درصد سود اضافه به حساب مشتریان خود که در سال 99 در این بانک سپرده گذاری کرده بودند واریز کرد. البته بانک ملت در سال گذشته هم تا 3.3 درصد سود بیشتر به حساب سپرده گذاران خود در سال 1398 واریز نمود.

بانک سینا هم امسال مبلغی حدود 50 میلیار تومان تحت عنوان سود قطعی بین مشتریان خود که در سال گذشته در این بانک سپرده گذاری کرده بودند واریز نمود.

شنیده ها حاکی است بانک ملت برای سپرده گذاران سال 1400 هم در سال آینده تفاوت سود قطعی را واریز می کند.

اخبار مرتبط
نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۰ تیرماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۲ درصد رسید. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۳ تیرماه با کاهش سه صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۶۳ درصد رسیده بود.
این نرخ در هفته منتهی به 23 خردادماه نیز رکورد 23.63 درصدی را ثبت کرده بود. همچنین در هفته منتهی به 16 خردادماه این نرخ با افزایش سه صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.64 درصد رسیده بود. نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 9 خرداد ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.61 درصد رسیده بود؛ نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 2 خرداد نیز با افزایش محسوس نسبت به هفته پایانی اردیبهشت ماه به 23.62 درصد رسیده بود.
بانک مرکزی به بانک‌ها برای اصلاح نرخ سود تذکر داده و بر این موضوع تاکید کرده است، تصریح کرد: بانک مرکزی در جلسه‌ای با هیات مدیره بانک ها و روسای کمیته تطبیق، موارد را صراحتاً اعلام و خواستار ارائه برنامه های اصلاحی هر بانک ظرف مدت مشخصی شد؛ که بر این اساس، هر بانک موظف است در صورت افزایش نرخ سپرده ها، نسبت به اصلاح آن اقدام کرده و از این پس به هیچ عنوان سپرده جدیدی با سود بالا افتتاح نشود.
اشتباهی که اکثر مراجعه کنندگان در بانک دچار می شوند اینگونه است که عدد ۱۰ میلیون را در ۱۸ درصد ضرب نموده و آن را تقسیم بر ۱۰ می کنند و تصور می کنند ماهانه ۱۸۰ هزار تومان سود پول آنها می شود که این روش کاملا غلط است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهدی کاظمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام و عرض ادب پارسال بیمه زندگی خاورمیانه ۸۳٪ سود مشارکت داد حتما پیگیر شوید

علیرضا احمدب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک ملت یک ماه ۴۰۰ میلیون پول که در بانک بود بهم بعد بک ماه سود نداد .. .بانک ملت شعبه مهستان .و هیچ مسئولی در بانک بهم پاسخگو نبود

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها