جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

خرید سیمان خرد از بورس کالا با گواهی سپرده

24 خرداد 1401
  خرید سیمان خرد از بورس کالا با گواهی سپرده

به گزارش بانک اول جواد جهرمی درباره خرید خرد سیمان از بورس کالا گفت: پس از راه اندازی معاملات سیمان در بازار فیزیکی، تقاضا برای راه اندازی معاملات خرده فروشی محصول سیمان اعلام شد و از طرفی تعدد روزهای معاملاتی علاوه بر عرضه سیمان در بازار فیزیکی هم یکی از خواسته‌های فعالان این بازار بود تا این محصول در سایر روزهای هفته هم معامله شود.

او افزود: با توجه به همکاری‌های که با شرکت‌های سیمانی داشتیم تاکنون ۱۱ انبار سیمان در بورس کالا پذیرفته و نماد ان‌ها بازگشایی شد ضمن اینکه در هفته اینده نیز نماد ۴ انبار سیمان در بورس کالا باز گشایی می‌شود و همچنین ۳۰ شرکت سیمانی برای پذیرش در بورس کالا اقدام کردند.

جواد جهرمی افزود: خرید خرد سیمان از این هفته امکانپذیر شد و از هفته اینده نیز خریداران می‌توانند از محل گواهی سپرده اقدام به خرید سیمان کنند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: حداقل خرید سیمان ۱۰ تن است و خریداران می‌توانند از محل گواهی سپرده سیمان خرد خریداری کنند

جهرمی گفت: مشتریان خرد سیمان با داشتن کد بورسی می‌توانند بصورت مجازی اقدام به خرید سیمان کنند و نیازی به مراجعه به کارگزاری نیست.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران تصریح کرد: از هفته اینده ۱۵ نماد سیمانی بازگشایی می‌شوند و در هفته‌های بعد معاملات به صورت پیوسته خواهد بود و گواهی سپرده سیمانی رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات وزارت صمت، شرکت‌های تولیدکننده سیمان باید از طریق بورس کالا اقدام به فروش سیمان کنند.

وی  افزود: از زمانی که سیمان در بورس کالا عرضه شد قیمت آن کاهش پیدا کرد و به علت کاهش هزینه‌های به قیمت منطقی رسید./ خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها