چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس در هفته آینده/ نقدینگی خرد در انتظار لیدرهای بازار است؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس در هفته آینده/ نقدینگی خرد در انتظار لیدرهای بازار است؟

به گزارش بانک اول در هفته‌ای که گذشت بورس فقط یک روز قرمز داشت. حجم و ارزش معاملات با شیب ملایم صعودی بود و کارشناسان نیز به ادامه این وضعیت خوشبین هستند.

فرهاد جوانمردی کاشانی، کارشناس بازار سهام گفت: انحصار لیدری در روندهای صعودی بازار شکسته شده است. صنایع و شرکت‌های متنوع‌تری مورد اقبال نقدینگی خرد قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال می‌توان به بازگشایی موفقیت‌آمیز نماد بانک ملت پس از چند هفته اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام تحسین‌برانگیز آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو از هفته گذشته، نمادهای خودرویی به شکلی قابل توجه مورد توجه قرار گرفت. این نماد حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داد.

جوانمردی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد افزایش حجم معاملات خرد و کاهش نقدینگی خرد در بازار هستیم. چهارشنبه خروج نقدینگی خرد معادل ۷ میلیارد تومان و کل هفته فقط معادل ۸۰ میلیارد تومان بوده است که خبر بسیار مناسبی است.

این کارشناس بازار سهام گفت: عملکرد شرکت‌های حقوقی قابل تحسین بود و تلاش مجدانه‌ای در کاهش عطش خرید سهام توسط سهامداران خرد صورت گرفت.

 

او در خصوص بازار بورس در هفته آینده اظهار کرد: صنایع خودرویی، بانکی و برخی صنایع به اصلاح ریالی با توجه به شرایط بنیادی می‌توانند پتانسیل قابل قبولی برای رشد و جذب نقدینگی خرد داشته باشند. لازم به ذکر است برخی از نمادهای معدود صادرات‌محور مانند پتروشیمی‌های اوره‌ای نیز می‌توانند با اقبال کوتاه‌مدت نقدینگی خرد داشته باشند.

این کارشناس عنوان کرد: به نظر می‌رسد شاخص در محدوده فعلی دارای حمایت قابل توجهی است. نمادهای بسته و اثرگذار در شاخص مانند شستا، فارس و وبملت در هفته پیش  با قیمت‌های مناسب بازگشایی شدند و نگرانی از این سو وجود ندارد.

جوانمردی خاطرنشان کرد: رشد ناهمگن، قابل توجه و در برخی موارد غیر منطقی قیمت در نمادهای پتروشیمی همواره می‌تواند نگرانی ایجاد می‌کند.

 

اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها