ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

ورود سازمان امور مالیاتی به عرصه مالیات بر خانه های خالی تا پایان دی ماه

24 خرداد 1401
ورود سازمان امور مالیاتی به عرصه مالیات بر خانه های خالی تا پایان دی ماه

به گزارش بانک اول برزگری مدیر کل دفتر طراحی و فرآیندهای سازمان امور مالیاتی، در رابطه با اخذ مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: زمانی می توان مالیات بر خانه های خالی را گرفت که اطلاعات سامانه املاک و اسکان از مودیان دریافت شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده توسط ویروس کرونا این اندیشه به وجود آمد که مهلت های مربوط به آن تمدید شود که یک بار تا پایان مهرماه و بار دیگر هم در قالب خانه‌های لوکس تا پایان آذر ماه تمدید شد. بستر های قانونی برای مطالبه و وصول در سازمان امور مالیاتی فراهم شده و به محض دریافت اطلاعات مالیات ها اخذ خواهد شد.

اخبار مرتبط
متقاضی مسکن ملی در اصل امتیازی ندارد و از نظر قانونی مالک چیزی نیست که بتواند آن را به دیگران فروخته یا واگذار کند. پس فریب مشاوران املاک به‌ظاهر خیرخواه را نخورید
معافیت مالیاتی برای موجران که به بازار اجاره مسکن کمک می‌کنند و املاک خودشان‌ را براساس سقف قیمتی که تعیین شده است در نظر گرفته می شود و معافیت تبصره ۱۱ را برای این بخش در نظر خواهیم گرفت
در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها