یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

یارانه جدید در راه است+ لینک ثبت نام

24 خرداد 1401
یارانه جدید در راه است+ لینک ثبت نام

به گزارش بانک اول  طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­های خرد، کوچک و متوسط، زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به ویژه شغل ­اولی­ ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی با ورود نیروی جوان و افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در بخش­های تعاونی و خصوصی به عنوان یکی از سیاست­های فعال بازار کار تدوین و اجرا شده ­است.

جامعه هدف این طرح، جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال و همچنین بنگاه­های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان­های کم برخوردار از اشتغال استانهای مشمول طرح است.

 

بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد تاکنون ۳۸ هزار و ۹۷۵ نفر در این طرح ثبت نام کرده که از این تعداد بیش از ۳۳ هزار  نفر موفق به انعقاد  قرارداد کار  شده اند. این طرح همچنین مشارکت ۶۸۰۸ کارفرما را در پی داشته است.

 

بررسی توزیع جغرافیایی اجرای طرح نشان می دهد استان خوزستان با ثبت بیشترین تعداد داوطلب، کارفرما و قرارداد منعقده پیشتاز این طرح بوده است.

بیشترین تعداد کارفرمای استقبال کننده از طرح پس از خوزستان متعلق به کرمانشاه بوده و استان مازندران بیشترین تعداد جویندگان کار ثبت نام کرده و قرارداد بسته پس ازخوزستان را به خود اختصاص داده است.

داوطلبان و جویندگان کار جهت بهره‌مندی از این طرح باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

 متقاضیان و کارفرمایان برای بهره مندی از مزایای طرح و دریافت یارانه دستمزد می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

 ايسنا

اخبار مرتبط
هنوز خبری از ادامه طرح کالا برگ در ادریبهشت ماه نیست. سیدرضا یحیوی در این باره گفته است: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.
با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوارها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند. بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آنها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود.
طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند و به میزان فعلی، به مردم پرداخت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها