یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی مهم از روند بورس در روزهای آینده

24 خرداد 1401
پیش بینی مهم از روند بورس در روزهای آینده

به گزارش بانک اول ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: دلار در بودجه ۲۴ هزار تومان قیمت خورده است. بنابراین ابهاماتی از قبیل قیمت دلار در بازار برطرف شده است.  در حال حاضر مشکل بازار ترس است. اتفاقی که برای سهام پاکشو افتاد و برای آن اوراق اختیار طبعی فروختند و سهام را بیمه کردند. اگر برای سایر سهم‌ها بیفتد یک مقدار از ترس‌ها را کم می‌کند.

رئیسی عنوان کرد: ایجاد اطمینان خاطر در سهامدار میل به فروش را کاهش می‌دهد و طبیعتا فشار فروش‌ها در بازار نیز کمتر شود.

این کارشناس بازار سهام گفت: بازار فردا با فشار فروش کار خود راآغازمی‌کند. احتمالا به تدریج سهم‌ها در میانه بازار به بعد جمع خواهند شد.

 

علی صادقیان، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار فردا گفت: به نظرم روز یکشنبه بازاری بهتر از شنبه خواهیم داشت. ولی  همچنان جو منفی، ترس و فشار فروش ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: نتیجه مذاکرات و به طبع آن تعیین جهت نرخ ارز بر بازار تاثیرگذار است. افزایش نرخ بهره و ترس از سیاست‌های قیمت‌گذاری دستوری، سبب شده در بازار جو خرید وجود نداشته باشد.

صادقیان افزود: علاوه بر این فروش بی‌محابای اوراق دولتی، عدم ورود پول هوشمند به بازار و عدم حمایت‌های جدی از سوی نهادهای سیاست‌ گذار نیز بر افت بازار تاثیرگذار است. به عقیده من تا تعیین نتیجه مذاکرات و نرخ ارز فعلا بازار از روند مثبتی برخوردار نخواهد بود.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها