شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آشنایی با انواع وام های بانک کشاورزی

24 خرداد 1401
آشنایی با انواع وام های بانک کشاورزی

به گزارش بانک اول بانک کشاورزی مانند هر بانکی به منظور بهره گیری از منابع مالی در دسترس خود، طبق ضوابط بانک مرکزی در قالب طرح‌ها و عقود مختلف به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط وام مورد نیاز آن‌ها را پرداخت می‌کند.

این بانک اکنون در قالب پنج طرح مختلف و انواع عقود بانکداری اسلامی به متقاضیان تسهیلات ارائه می‌دهد. در ادامه این گزارش انواع وام‌های بانک کشاورزی به خوانندگان معرفی خواهد شد؛

طرح باران

بانک کشاورزی به منظور تامین مالی کشاورزان و پاسخ گویی به نیاز مشتریان طرح تسهیلاتی باران را طراحی کرده است. گروه هدف این طرح تمامی مشتریان بانک اعم از کشاورزان، اصناف، بانوان و… هستند که امکان بهره برداری از آن را دارند. این طرح در دو قالب مختلف با میزان سپرده، مدت بازپرداخت اقساط و نرخ سود متفاوت به متقاضیان ارائه می‌شود.

طرح حامی گندم

طرح گندم بانک کشاورزی از جمله طرح‌هایی است که برای حمایت از مشتریان فعال در بخش گندم تدارک دیده شده است. این تسهیلات در قالب کارت به مشتریان ارائه می‌شود. حداقل مبلغ سپرده گذاری این طرح 5 میلیون تومان بوده و نرخ سود تسهیلات آن هم 10 درصد اعلام شده است.

بانوی ایرانی

این طرح به منظور آشنایی بیشتر بانوان با تسهیلات و دسترسی آسان آن‌ها به منابع اعتباری شکل گرفته است. در واقع بانک کشاورزی با ارائه این طرح تلاش کرده تا زمینه را برای دسترسی تمامی زنان شهری و روستایی به منابع مالی فراهم کند و باعث حضور راحت آن‌ها در انواع فعالیت اقتصادی شود.

بانوان به منظور استفاده از این طرح باید در بانک کشاورزی حساب سپرده سرمایه گذاری داشته باشند. سپس آن‌ها می‌توانند از تسهیلات طرح بانوی ایرانی بهره مند شوند. حداکثر نرخ تسهیلات این طرح 18 درصد و سقف مدت بازپرداخت آن هم 24 ماه است.

دیگر تسهیلات اعتباری بانک کشاورزی

بانک کشاورزی به منظور تامین مالی مشتریان حقیقی و حقوقی خود، منابع مالی‌ موجود را در چارچوب عملیات بانکی بدون ربا و در قالب عقود اسلامی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کند. انواع فروش اقساطی، جعاله، مشارکت مدنی، مرابحه، اجاره به شرط تملیک و… از جمله این قراردادها است. تسهیلات پرداختی در قالب این قراردادها با استفاده از منابع داخلی بانک، صندوق توسعه ملی، وجوه اداره شده و وجوه تبصره‌ای تامین می‌شود./بانک کشاورزی

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها