یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی بورس فردا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰+ اخبار لحظه‌ای

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس فردا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰+ اخبار لحظه‌ای

به گزارش بانک اول «ایمان کرمی» تحلیل‌گر بازار سرمایه، بورس فردا _دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه پیش‌بینی می‌کند: دلار بازار آزاد در محدوده ۳۰ هزار و ۳۲۰ تومان در حال معامله است، با وجود نوسان آرام دلار از محدوده ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان تا بیش از ۳۰ هزار تومان بازار نه تنها حرکت نکرد بلکه شاهد اصلاح آن هم بودیم.

پیش بینی می‌شود روند اصلاح فرسایشی بازار به زودی تمام شود و شاخص روند پایدار رو به جلو داشته باشد. هم قیمت‌ها ارزنده است و هم تورم کلی در جامعه بر دارایی‌های شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد، این موضوعات طبیعتاً تأثیر مثبتی بر بورس خواهد داشت.

در مدت اخیر بازار رمز ارزها رقیب جدی بازار سرمایه شد، مردم به هر نحوی دارایی‌های خود را به این بازار منتقل می‌کردند و از فرصت‌های این بازار استفاده می‌کردند و هم از رشد قیمت آن رمز ارز و هم از رشد قیمت دلار منتفع می‌شدند علت خروج دارایی‌ها کشور به سمت بازار رمز ارزها وضعیت وخیم و نابسامان بورس تهران بود. زمانی که فرصت برای سرمایه‌های مردم فراهم نباشد که در داخل کشور سرمایه گذاری کنند این سرمایه‌ها از کشور خارج می‌شود.

امید است با اتخاذ سیاست‌های جدید و حمایت‌های همه جانبه از بازار سرمایه روند بازار بهبود یابد.

پیش بینی می‌شود بازار فردا بین ۱۰ الی ۲۰ هزار واحد رشد کند./ایمنا

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها