پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

ثبت پیامکی چک صیادی تا پایان سال عملیاتی می‌شود

24 خرداد 1401
ثبت پیامکی چک صیادی تا پایان سال عملیاتی می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از  بانک مرکزی، قانون اصلاح قانون صدور چک، دستگاه‌ها و نهاد‌های متعدد و مختلفی را مسئول فراهم آوردن زیرساخت‌های فنی، قانونی، مقرراتی و ... کرده است که پیاده‌سازی کامل این قانون تنها در صورت انجام این اقدامات از سوی تمام نهاد‌های مسئول و مرتبط، تحقق پیدا خواهد کرد.  

از میان نهاد‌های مسئول و مرتبط با اجرای این قانون، بانک مرکزی و شبکه بانکی بیشترین مسئولیت‌ها را بر عهده داشته و دارد و بر این اساس نیز تاکنون اقدامات فراوان و پردامنه‌ای از سوی بانک مرکزی انجام گرفته است.

جدول شماره (۱) نشانگر اقدامات اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی در راستای انجام تکالیف مندرج در اصلاح قانون صدور چک مصوب از سال ۱۳۹۷ تاکنون است:

اقدامات آتی بانک مرکزی در راستای انجام تکالیف مندرج در قانون جدید چک

اجرای برخی مفاد قانون اصلاح صدور چک چند مرحله‌ای است که برخی مراحل آن تاکنون انجام شده و باقی مراحل نیز در حال پیگیری است. اقدامات آتی و در دست اجرای بانک مرکزی در راستای انجام تکالیف مندرج در قانون اصلاح قانون صدور چک در جدول شماره (۲) آمده است:

تمهیدات بانک مرکزی برای تسهیل اجرای قانون جدید چک

بانک مرکزی با اتخاذ تمهیداتی در راستای تسهیل اجرای قانون اصلاح قانون صدور چک، اقداماتی را در دستور کار دارد. جدول شماره (۳) به این تمهیدات اشاره دارد:


در پایان تاکید می‌شود، با توجه به گستردگی تغییرات در قانون جدید چک و دایره وظایف و تکالیف بانک مرکزی در این خصوص، بانک مرکزی با استفاده از تمام ظرفیت‌های فنی و قانونی به طور مستمر در تلاش است تا اندک تکالیف باقی‌مانده در اجرای این قانون را نیز به طور کامل و دقیق به انجام رساند.

اخبار مرتبط
اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند
یک از روش‌های ثبت چک صیادی استفاده از همراه بانک است. شما از طریق اپلیکیشن بانک‌های مختلف می‌توانید به ثبت چک در سامانه صیاد بپردازید.
در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.
پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها