جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

ضرب الاجل سه ماهه به مسکن مهری ها

24 خرداد 1401
ضرب الاجل سه ماهه به مسکن مهری ها

به گزارش بانک اول بر اساس جزو ۴ بند الف تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۴۰۱، مالکان واحدهای تکمیل شده مسکن مهر که دارای خدمات زیربنایی هستند موظفند تا پایان خرداد ۱۴۰۱ برای دریافت دفترچه اقساط مسکن مهر و تبدیل به فروش اقساطی کردن این وام به شعب بانک عامل بخش مسکن مراجعه کنند.

بودجه سال آینده به بانک مسکن مجوز داده است در صورت عدم مراجعه مالکان واحدهای مسکن مهر، نسبت به دریافت اقساط این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و تغییر نرخ سود از یارانه‌ای به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار اقدام کند. نرخ سود یارانه ای وام مسکن مهر 4 درصد در نظر گرفته شده است. دلیل 4.5 برابر کردن نرخ سود وام مسکن مهر ریشه در مالکانی دارد که هنوز قراراد خود را تبدیل به فروش اقساطی نکرده اند. در واقع این افراد هنوز شروع به پرداخت قسط وام نکرده اند با اینکه واحد را تحویل گرفته اند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ۲۳۵ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی نشده است‌. یعنی متقاضیان این واحدها کارت قسط دریافت نکرده اند به همین دلیل بازگشت وام آغاز نشده است.

در بودجه 1401 ضرب الاجل سه ماهه در نظرگرفته شده تا این تعداد واحد با مراجعه به بانک مسکن و دریافت کارت قسط  پرداخت وام را شروع کنند.

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد رضا قاسم زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام وخسته نباشید، ببخشید ما که از سال ۹۷داریم اقساط پرداخت می‌کنیم چی اونم درصدش میاد بالا یا نه،،،ضمنان ما را نذاشتن حتی دوماه طول بکشه یک دفترچه چند برگی تحویلمون دادن، ،،وآخر لطفان به گوش مسولان برسونید که مسکن مهرها ببخشید خرتوخرشده لطفان پایان کار واحدهای تحويلی راخواهشن بدن،،،ممنون از کانال خوب بانک اول

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها