شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

امکان ثبت چک‌های جدید در خودپرداز‌ها

24 خرداد 1401
امکان ثبت چک‌های جدید در خودپرداز‌ها

به گزارش بانک اول آمنه نادعلیزاده سخنگوی اجرای قانون جدید چک امروز با رونمایی از این خدمت جدید گفت: خدمات تایید و انتقال چک‌های جدید تمامی بانک‌ها از طریق خودپرداز‌های بانک ملت برای مشتریان آن بانک، امکانپذیر است؛ علاوه بر این دارندگان دسته‌چک‌های صادر شده از سوی بانک ملت، می‌توانند نسبت به دریافت خدمت ثبت چک از طریق خودپرداز‌های این بانک اقدام کنند.

او افزود: این خدمات به تدریج برای همه بانک‌ها تا پایان دی فعال خواهد شد.

نادعلیزاده گفت: پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک، برنامک‌های موبایلی و شعب بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و در حال حاضر خودپرداز‌های بانک ملت نیز به خدمات سامانه صیاد مجهز شده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» صادرکننده چک موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» در سامانه صیاد است و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و مندرجات چک را با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، مطابقت داده و در صورت تایید و صحت اطلاعات نسبت به تایید چک در سامانه صیاد اقدام می‌کند.

خاطرنشان می‌شود در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تایید آن توسط ذی‌نفع، بانک امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

اخبار مرتبط
دارنده چک می‌تواند بدون پرداخت هزینه‌های سنگین دادرسی، در کمتر از ۲۰ روز، اجراییه چک را دریافت و به موجب آن چک برگشتی را نقد کند.
مبلغ چاپ شده بر روی سفته در راستای پرداخت عوارض و مالیات‌های دولتی تعیین شده است و دلالتی بر میزان اشتغال ذمه صادرکننده ندارد؛ بنابراین در صورت عدم تکمیل آن، میزان دین صادرکننده، مشخص نبوده و دعوی مطالبه وجه آن مسموع نیست
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها