چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی بورس فردا ۶ دی ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس فردا ۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول از جمله این موارد می‌توان به شرایط تکنیکالی شاخص کل بورس اشاره کرد. از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق سطح حمایتی خود را حفظ کرد. نکته جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت این است که شاخص کل در جریان صعود اخیر خود توانست از سد روند نزولی خود عبور کند و در صورتی که بازار فردا بتواند بالای این سطح به تثبیت برسد می‌توان منفی امروز را تحت عنوان پول بک به مقاومت داینامیک شکسته شده دانست.
وضعیت اندیکاتور RSI در این نماگر بازار هم وضعیت مناسبی دارد و شاهد عبور آن از سد مقاومت خود بوده‌ایم. به مثابه شاخص نرخ می‌توان منقی امروز را پول بک به این مقاومت دانست.ولی برای آنکه نظر قطعی در رابطه با این موضوع داد نیاز است که قیمت بالای این سطح خود را تثبیت کند. به طور کلی شرایط موجود از نظر تکنیکالی مساعد محسوب می‌شود.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی - روزانه )

 

 

روند طی شده توسط شاخص بورس در طول امروز با شیبی مثبت کار خود را به پایان رساند و براساس داده‌های گذشته‌نگر می‌دانیم که شیب انتهای بازار روند ابتدایی روز آتی را پیش بینی می‎‌کند. فلذا می‌توان در پیش بینی بورس فردا این انتظار را داشت که بازار در روز آتی کار خود را در مدار مثبت آغاز کند. همانطور که بالاتر به آن پرداختیم می‌توان این پیش بینی را داشت که این روند صعودی در نیمه دوم بازار نیز پیگیری شود.

روند تعدادی و ارزشی صفوف خرید و فروش

 

 

روند ارزش و تعداد صف‌های خرید و فروش بیان‌کننده این نکته است که اختلاف تعدادی آنها به مرور کاهش یافته است. این کاهش هم اینگونه بوده است که تعداد صف‌های خرید به مرور افزایش یافته است و تعداد صفوف فروش روند ثابتی را از میانه بازار پیگری کرده است.

اما از نظر ارزش خلاف این موضوع را می‌توان مشاهده کرد و شاهد آن هستیم که اختلاف آنها رفته رفته افزایش پیدا کرده است و این ارزش صفوف فروش بوده است که روند افزایشی محسوسی را به خود دیده است. فلذا برخلاف نکات مثبت تکنیکالی که بالاتر به شرح آنها پرداختیم این نکته منفی را نیز سرمایه‌گذاران می‌بایست مدنظر قرار دهند.

اخبار مرتبط
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بیش از 11 هزار واحدی دیگر افت کرد تا مسر نزولی ( هر چند کوتاه ) اردیبهشت ماه را ساخته باشد . شاخص هم وزن نیز با افت بیش از 5290 واحدی بازار را به پایان برد.
بر این اساس در روز یکشنبه 16 اردیبهشت سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی، ورق اختصاصی و سایر محصولات عرضه شده طبق روال شنبه هر هفته در تالار صنعتی، محصولات غیر بهین یابی در تالار فرآورده های نفتی عرضه می‌شود.
در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.
اهالی بازار سرمایه به دست به دست کردن تصویر دیده بان بازار اوراق بدهی دولتی در فضای مجازی همچنان از دولت گله دارند و بازار را در تسخیر اوراق دولتی می‌خوانند. این موضوع مدت‌ها است که بلای بازار سرمایه شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها