جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

سازندگان واحدهای مسکونی کوچک یارانه می‌گیرند

24 خرداد 1401
سازندگان واحدهای مسکونی کوچک یارانه می‌گیرند

به گزارش بانک اول تکرار اشتباهات محصول ندانستن‌ها است،اگر از گذشته اطلاع داشته باشیم شاید از آن درس بگیریم و مسیرهای اشتباه را تکرار و تجربه نکنیم.یکی از حوزه هایی که می تواند ماشین زمان به آن سفر کند اقتصاد است، اقتصاد ایران در نیم قرن گذشته همچون سایر حوزه های حیات اجتماعی با فراز و فرود های بسیاری روبرو شده است. اتفاقات مشابهی بر اقتصاد ایران رفته و تصمیمات متفاوتی برای آن گرفته شده است اما به نظر می رسد با نتایج یکسان روبرو هستیم.«در نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار مهم اقتصادی ایران و جهان را مرور می کنیم.سال اول هر دهه را به عنوان نقطه بررسی تاریخ اقتصادی قرار داده ایم.این مطلب با عنوان نیم قرن با اقتصاد ایران منتشر می شود،در طول بررسی تاریخ اقتصادی پنج دهه گذشته ممکن است به حوادث مهم و اثر گذار برخورد کنیم که این اخبار و وقایع را نیز منتشر می کنیم. روزنامه اطلاعات به دلیل سابقه 90 ساله آرشیو قوی و رویکرد صرف خبری در بازتاب وقایع پایه این بررسی قرار گرفته است. 

ششم دی 1371؛سازندگان واحدهای مسکونی کوچک یارانه دریافت می‌کنند

به متقاضیان احداث واحدهای مسکونی کوچک در تهران و پنج شهر بزرگ تا 900 هزار ریال سوبسید پرداخت می‌شود.

آقای روغنی زنجانی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن بیان این مطلب دو مصوبه اخیر شورای اقتصاد را تشریح کرد.

وی گفت: براساس مصوبه شورا، تمامی واحدهای مسکونی دارای پروانه شهرداری تا مساحت زیربنای مفید حداکثر 75 مترمربع مشمول کمک دولت (سوبسید) بابت هزینه انشعاب آب، برق و عوارض صدور پروانه ساختمانی می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس، بابت حق انشعاب کنتور 15 آمپر تک‌فاز و سایر هزینه‌های متعلقه حداکثر مبلغ 250 هزار ریال سوبسید پرداخت می‌شود.

 
 

همچنین بابت انشعاب آب و سایر هزینه‌های متعلقه حداکثر مبلغ 500 هزار ریال و بابت پروانه ساختمانی و سایر هزینه‌های متعلقه حداکثر مبلغ 150 هزار ریال سوبسید پرداخت خواهد شد.

او دلایل پرداخت سوبسید را تغییرات در قیمت سیمان و آهن‌آلات و تشویق کردن سرمایه‌گذاران به ساختن واحدهای مسکونی مطابق با الگوی مصرف مسکن ذکر کرد و گفت: تاریخ اجرای این مصوبه از اول دی‌ماه بوده و پروانه‌های ساختمانی که از آن تاریخ صادر شده باشند، مشمول مصوبه خواهند شد.

همچنین کسانی که پروانه ساختمانی خود را قبل از آن تاریخ گرفته و برای دریافت سهمیه سیمان و آهن‌آلات ثبت‌نام کرده‌اند ولی سهمیه خود را دریافت نکرده‌اند، مشمول این مصوبه خواهند بود. این عده تا پایان سال‌جاری فرصت دارند که نسبت به دریافت مابه‌التفاوت مربوطه اقدام کنند.

 

ششم دی 1391؛ درخواست دادستان از رئیس‌جمهور برای معرفی بدهکاران بانکی

دادستان کل کشور در نامه‌ای به از رئیس‌جمهور خواست تا اسامی بدهکاران بانکی را که به گفته وی 300 نفر هستند و 60 درصد پول‌های کشور را بلوکه کرده‌اند، اعلام کند تا دستگاه قضایی برای پیگیری وارد عمل شود.

محسنی اژه‌ای در این نامه به صحبت‌های احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود استفاده کرده است. اژه‌ای البته در این نامه متذکر شده است که پیش‌تر هم برای استعلام اسامی بدهکاران بزرگ نامه‌هایی به دولت نوشته اما پاسخی دریافت نکرده است.

احمدی‌نژاد اگرچه در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود به این موضوع اشاره کرده بود،ولی اولین بار چند روز قبل در جریان سفرش به خراسان رضوی اعلام کرده بود که 300 نفر در کشور 60 درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته‌اند و پس نمی‌دهند و متاسفانه عده‌ای هم در کشور پیدا شده‌اند که فقط به فکر خود هستند و از این افراد دفاع می‌کنند.

 
 

قیمت خودرو هیچ وقت آزاد نمی‌شوند

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو با بیان اینکه برنامه‌ای برای آزادسازی قیمت خودرو وجود ندارد، گفت: قیمت‌گذاری همواره با سازمان حمایت است و شورای ملی رقابت فقط سیاست‌گذاری می‌کند.

شهرام میرآخورلو در پاسخ به این سوال که آیا واقعا خودرو از ابتدا در گروه اول قیمت‌گذاری قرار داشته است یا پس از جنجالی که رسانه‌ها ایجاد کرده‌اند به گروه اول بازگشته، اظهار کرد: خودرو از ابتدا در گروه اول قرار داشته است و به هیچ وجه برنامه‌ای برای آزادسازی قیمت خودرو در سازمان حمایت وجود ندارد.

عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو اعلام می‌کند، گفت: شورای رقابت فقط می‌تواند سیاست‌گذاری کند و قیمت‌گذاری خودرو همواره با سازمان حمایت است و دلیل تشکیل کمیته خودرو این است که نظرات مختلف به اجماع برسد.

 
 

 

  • 1351
  • 1361
  • 1371
  • اقتصادنیوز1391
اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها