جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

چند توصیه‌ مهم درباره مصرف مکمل‌

24 خرداد 1401
چند توصیه‌ مهم درباره مصرف مکمل‌

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، بسیاری از مکمل‌های خوراکی حاوی موادی هستند که می‌توانند تأثیر بیولوژیکی چشمگیری بر بدن داشته باشند. مکمل‌ها همچنین ممکن است با سایر داروها تداخل داشته باشند، منجر به بروز آثار سمی ویتامین یا مواد معدنی شوند، بر روند بهبودی پس از جراحی تاثیر بگذارند و یا عوارض جانبی دیگری ایجاد کنند.

 

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار می دهد که ترکیب یا مصرف بیش از حد مکمل ها می تواند خطرناک باشد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، نکاتی برای استفاده ایمن از این مکمل ها شامل موارد زیر است:

- از سایت‌های غیرتجاری مانند مؤسسه ملی سلامت (NIH) و سازمان های رسمی غذا و دارو برای کسب اطلاعات استفاده کنید.

 

- مراقب این ادعا باشید که مکمل «بهتر از داروی تجویزی عمل می کند» یا «کاملا بی خطر است».

- به یاد داشته باشید که طبیعی بودن همیشه به معنای ایمن بودن نیست.

- در صورت استفاده از مکمل‌ها، سازمان غذا و داروی ایالات متحده توصیه می‌کند محصولات باکیفیتی را که توسط شخص ثالث آزمایش شده‌اند، انتخاب کنید.

- همیشه پیش از شروع مصرف مکمل با یک متخصص مشورت کنید.

اخبار مرتبط
اولین نفر در این لیست جف اردمن، بنیان‌گذار گروه Erdmann است. او با سابقه‌ای درخشان، راه‌حل‌های منحصر به فردی را برای ثروتمندان ارائه می‌دهد. او تنها مشاوری است که به مدت شش سال متوالی ۲۰۲۱- ۲۰۱۶ نفر شماره ۱ در فهرست “مشاوران ثروت برتر آمریکا” فوربس بوده است. جف باتکیه‌بر تجربه گسترده خود راه‌حل‌های استراتژیک شخصی‌سازی‌شده‌ای را برای رفع نیازهای پیچیده افراد ثروتمند ارائه می‌دهد.
مسمومیت غذایی را که ممکن است ناشی از خوردن یک غذای ناسالم در بیرون از خانه باشد، می‌توان با چند راهکار خانگی برطرف کرد.
متخصصان می‌گویند زنانی که برنامه خواب مرتبی دارند قادرند بیشتر وزن کم کنند. علاوه بر این اگر شب‌ها زودتر بخوابید، زمان کمتری برای خوردن دارید که به شما کمک می‌کند در شب کالری زیادی دریافت نکنید. به گفته متخصصان هرچه بیشتر بمانید بیشتر کالری دریافت می‌کنید و ممکن است بهترین راه برای کاهش کالری دریافتی، زودتر خوابیدن باشد.
غذاهای خاصی وجود دارند که مصرف آنها ممکن است برای مغز و عملکردهای آن ضرر داشته باشد؛ به خصوص اگر آنها را مرتب مصرف کنید. اگر به فکر سلامت مغز و عملکرد شناختی خود هستید، از مصرف این خوراکی‌ها اجتناب کنید:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها