دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

خبرهای جدید نماینده مجلس از طرح ملی مسکن

24 خرداد 1401
 خبرهای جدید نماینده مجلس از طرح ملی مسکن

به گزارش بانک اول غلامرضا شریعتی اندارتی، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون نفر متقاضی مسکن در طرح جهش تولید مسکن کشور تاکنون ثبت نام کردند، اظهار کرد: ثبت نام افراد به منزله واجد شرایط بودن برای دریافت مسکن نیست و پایش متقاضیان به زودی آغاز می‌شود.

 

هم اکنون به 2 میلیون مسکن در کشور نیاز داریم

وی با اشاره به اینکه در حالت ضرورت هم اکنون به 2 میلیون مسکن در کشور نیاز داریم که در ظرف 2 سال باید ساخته شود، گفت: در طرح جهش تولید مسکن کشور بر روی 4 میلیون واحد برنامه ریزی شده است که 4 ساله ساخته خواهد شد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید مسکن را در راستای حمایت از متاهلین و سرپرستان خانواده دانست و افزود: پس از پایان ثبت نام و پایش متقاضیان، شناسایی زمین مورد نیاز برای ساخت 4 میلیون مسکن در دستور کار قرار دارد تا هرچه زودتر کار ساخت آغاز بشود.

شریعتی با بیان اینکه هر فردی در کشور بخواهد از خدمات یارانه ای دولت استفاده نماید باید دوران خدمت وظیفه را سپری کرده باشد، یادآورشد: به دلیل پایین بودن متقاضی، شرایط سن نیز تغییر کرد و افراد مجرد نیز مشمول این طرح شدند تا طرح جهش تولید مسکن در سطح انبوه کار خود را آغاز نماید‌.

او با اشاره به اینکه قبلا نیز اعلام شد شرط ثبت نام پسران مجرد در طرح جهش تولید مسکن، ازدواج آنها قبل از واگذاری واحد است، تصریح کرد: البته این شرط برای افراد دارای معلولیت که به تائید بهزیستی برسد لحاظ نخواهد شد و این افراد مجرد برای دریافت مسکن استثنا هستند.

تسنیم

اخبار مرتبط
در سال جدید و پس از فروکش کردن فضا ملتهب تعیین حداقل دستمزد، قرار شد در نخستین جلسه شورای عالی کار در سال ۱۴۰۳، با تغییراتی در مصوبه مانند افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن و نیز افزایش یک درصد به ۲۲ درصد سایر موارد، مصوبه تعیین حداقل دستمزد به امضا جامعه کارگری نیز برسد.
متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.
: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.
یکی از رایج‌ترین شایعات در فروش ملک این است که اگر معامله‌ای انجام شود و ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت فروشنده پشیمان شود می‌تواند مبلغی را که به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت کرده است را پس بدهد و معامله یا قرارداد را به صورت یکطرفه فسخ کند. این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و خریدار و فروشنده اگر قرارداد ملکی را تنظیم و امضا کنند باید به تمام تعهدات خود که در آن قرارداد درج شده است عمل کنند. تنها زمانی میتوانند قرارداد را فسخ کنند که از خیارات قانونی استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها