دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

قسط اول پول صندوق تثبیت بازار واریز شد

24 خرداد 1401
قسط اول پول صندوق تثبیت بازار واریز شد

به گزارش بانک اول امیرمهدی صبایی مدیرعامل صندوق تثبیت بازار با اشاره به فرارسیدن موعد پرداخت اولین بخش از مبلغ مصوب به حساب این صندوق، عنوان کرد: امروز نخستین واریزی از مبلغی که قرار بود به حساب صندوق تثبیت واریز شود، در حساب صندوق نشست.

 

صبایی ضمن اشاره به رقم دقیق مبلغی که برای واریز به صندوق تثبیت بازار در نظر گرفته شده، گفت: مجموع مبلغی که قرار است به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان است که امروز نخستین قسمت از آن پرداخت شده است.

صبایی درباره مبلغ قسط اول این پول توضیحی نداد اما به اقتصاد آنلاین وعده داد که صندوق تثبیت بازار سرمایه به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری را منتشر کند.

گفتنی است مسئله واریز منابع به صندوق تثبیت بازار سرمایه یکی از مناقشه برانگیزترین موضوعاتی است که در ماه‌های گذشته مطرح شده بود چرا که برخلاف وعده‌های دولت، پولی به حساب این صندوق واریز نشده بود/اقتصادانلاین

 

اخبار مرتبط
با توجه به اظهارات معاون رئیس جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از واردآمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.
قادر معصومی خانقاه، مدیر جدید نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لغو عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه گفت: این تصمیم در راستای حمایت از بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی گرفته شده است.
نرخ اخزا در بازار این روزها به اعداد بالاتر از 35 درصدی رسیده است. سود آوری شرکت های بورسی در آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال ارقامی را نشان می‌دهد که نسبت به دوره های قبل شرکت ها با حاشیه های سود خالص و ناخالص پایین‌تری گزارش شده‌اند و تعدادی از این شرکت‌ها در لبه مرز شناسایی زیان خالص هستند.
در بازار امروز 41 نماد در محدوده مثبت و 390 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 71 نماد در محدوده مثبت و 314 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها