چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

اختیار مدیریت شرکت‌های سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود

24 خرداد 1401
اختیار مدیریت شرکت‌های سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود

به گزارش بانک اول سید احسان خاندوزی طی سخنانی در جمع خبرنگاران در خاتمه جلسه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، دستور امروز این شورا را مختص به موضوع سهام عدالت و جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیر مستقیم آن عنوان و مهم ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به سهامداران اعلام کرد.

وزیر اقتصاد گفت: با وجود برگزاری مجامع عمده شرکت های عضو سهام عدالت در نیمه اول سال ۱۴۰۰، تا کنون  سودِ دارندگان مستقیم و غیر مستقیم سهام آنها تاکنون پرداخت نشده بود که در این جلسه مقرر شد، با تعامل میان شرکت های سرمایه گذاری استانی و کانون‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت، به سرعت و تا قبل از پایان اسفند ماه امسال، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ افراد پرداخت شود.

وی افزود: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود ۵۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از دریافت کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتاً برای سهامدارانی که مبلغ یک میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دو برابر افزایش می یابد.

خاندوزی یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز شورای عالی بورس و اوراق بهادار را مسئله نمایندگی شرکت‌های سهام عدالت در شرکت‌های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در جلسه مقرر شد، نمایندگی سهام عدالت در شرکت هایی مثل پالایش و پخش تهران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، و بسیاری از دیگر شرکت ها که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت اختصاص یافته است؛ با مشارکت خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت انتخاب شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تا پیش از این، یکی از ایرادات اساسی این بود که عملاً نقش آفرینی مردم و خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در مدیریت شرکت‌های عضو این گروه، نادیده گرفته شده بود و مدیریت آنها عملاً از طرف وزارتخانه های دولتی دنبال می شد.

وی گفت: امروز یک قدم اساسی برداشته و مقرر شد، حتماً در کارگروه، نظر کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت نیز لحاظ شود و امیدواریم از تاریخ سی و یکم تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بعد، اختیارات مدیریتی شرکت‌های سهام عدالت نیز به شکل خیلی کامل تری، به مردم واگذار شود تا واقعاً به سمت یک اقتصاد با مشارکتِ ظرفیت های مردمی حرکت کنیم./فارس

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها